Geen Geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blurryjoe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Ik heb een probleempje. Ik heb een sinds kort een "nieuwe" PC (opgebouwd uit onderdelen van oude PC's). Hij doet het heel goed, maar geeft geen geluid. Ik heb van alles geprobeerd om het geluid aan de gang te krijgen, waaronder het instaleren van nieuwe drivers enzovoort.
Maar er komt nog steeds geen geluid uit.
De PC draait op Windows XP Professional. Everest geeft bij moederbordnaam: Epox EP-8RDA+ / FIC AU11 Chameleon (6 PCI, 1 AGP, 3 DDR DIMM, Audio, LAN), en bij geluidskaart nVIDIA MCP2 - Audio Codec Interface en nVIDIA MCP2 - Audio Processing Unit (Dolby Digital).
Ik hoop dat iemand weet hoe ik geluid uit mijn PC kan halen. Bij voorbaad dank.

Zie je bij apparaatbeheer gele vraagtekens staan ?
Drivers van de geluidskaart geinstalleerd ?

Er staan geen vraagtekens bij apparaatbeheer, en ik heb momenteel een nVidia driver geïnstalleerd (deze stond er ook op toen ik de PC kreeg). Ik heb andere drivers geprobeerd, maar deze deden net zo weinig als deze.

Deed het geluid het wel toen je de PC kreeg dan ?

Kijk even welke geluidskaart er in zit en ga naar de fabrikant en download hiervoor de goede drivers en installeer deze.
Dan weet je in iedergeval zeker dat daar het probleem niet zit.
Doet hij het dan nog niet dan kan het aan de Chipset liggen die nog niet geinstalleerd is.

Als ook deze geinstalleerd is, kan het volume nog ergens uit staan of een kabel die kapot is of de speakers die kapot zijn.

Het geluid heeft het nooit gedaan, maar ik heb deze PC ook maar pas een week of drie staan.
Het grote probleem is denk ik dat ik niet weet wat voor een geluidskaart er in zit. Everest geeft hier niets over weer. Ik weet dat het een on-board kaart is, maar wat voor één weet ik niet.
Ik zal even kijken naar de chipset.
Het ligt in ieder geval niet aan een gedempt volume, wat ik al gecheckt had, of aan de boxjes. Ik weet namelijk zeker dat deze werken, omdat ik deze ook op een andere PC gebruik.

Zit er een los kaartje in de PC als geluidskaart of zit deze op het moederbord ?

Als het een los kaartje is, zet de PC dan even helemaal uit en haal de kaart er uit en zoek of je een fabrikantnaam en typenummer kan vinden.

Zit de geluidskaart op het moederbord geintegreerd, zal je de naam en type van het moederbord moeten weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan