Geen Geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silpher

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2008
Sinds al 2 weken heb ik geen geluid meer. Ik heb veel geprobeert en heb op meerdere forums gepost voor hulp, het is nog niet opgelost.
Mijn geluid doet het niet meer, ik kan wel muziek afspelen en volume omhoog doen, maar ik hoor niks. Ik heb het met meerdere boxen geprobeert en die deden het ook niet dus het ligt niet aan mijn boxen. Het ligt volgens mij ook niet aan mijn driver want deze had ik al vanaf het begin en ik krijg geen waarschuwing of een geel vraagtekentje.
Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
Alvast bedankt.:thumb:

Heb je het geluid niet op dempen staan bij het kleine luidspeakertje recht onder in de taakbalk?
Zou toch de drivers eens opnieuw installeren baad het niet schaad ook niet ;)

Gaat het om een laptop toevallig? Zelf heb ik een keer een oude laptop uitelkaar gehaald omdat het geluid het niet deed, bleek dat het wieltje aan de zijkant uit stond :o

hahaha, dat is zeker een goede. Zal ik onthouden.
Drivers goed?
Volumeicoon niet op dempen?

desktop:
geluidskaart niet kapot? Niet met een andere geprobeerd?

Heb je het geluid niet op dempen staan bij het kleine luidspeakertje recht onder in de taakbalk?
Zou toch de drivers eens opnieuw installeren baad het niet schaad ook niet ;)

Nope, hij staat niet op dempen:eek:. En ik heb het al geprobeert, andere driver maar toen kon ik niks meer met geluid(volume niet omhoog en geen muziek afspelen), toen kwam er steeds te staan "Geen blabla mixapparatuur blabla..".

En als je geluidskaart kapot is, krijg je tog een geel vraagtekentje ofzo? Maar dat heb ik niet, dus ik denk het niet.

Ohjaa, en ook geen laptop :).

Laatst bewerkt:
Dan moet je alle software die van je geluiskaart is en drivers eens verwijderen in software, daarna alleen de drivers eens opnieuw installeren.

zelfde probleem

Hallo,

heb ik het zelfde probleem. Sinds eergisteren Windows XP opnieuw geïnstalleerd, toen hij toen opstarten had ik wel het Windows geluid, maar later werkte het geluid in ene niet meer, ik krijg het maar niet aan de praat. Heb ook volume onder configuratiescherm omhoog staan, ook het stekkertje van de geluidsboxen zit goed (geluids boxen doen het ook). Ik heb verder geen driver/software CD voor mijn Creative SB Live! 5.1 geluidskaart... Maar hij staat wel onder apparaatbeheer aangegeven, ook dat hij het gewoon moet doen. Verder heb ik wel voor nieuwe drivers gezocht op internet, maar of ik krijg allerlei rare programmaatjes of het werk niet :S

Waar kan ik mijn driver vinden?:o

Op de site van de fabrikant.
Bij een onboardkaart moet je even op de site van je moederbord fabrikant de driver downloaden.
Is de kaart appart bijgestoken dan zul je op de site van je geluidskaart fabrikant moeten zijn.

Hallo,

heb ik het zelfde probleem. Sinds eergisteren Windows XP opnieuw geïnstalleerd, toen hij toen opstarten had ik wel het Windows geluid, maar later werkte het geluid in ene niet meer, ik krijg het maar niet aan de praat. Heb ook volume onder configuratiescherm omhoog staan, ook het stekkertje van de geluidsboxen zit goed (geluids boxen doen het ook). Ik heb verder geen driver/software CD voor mijn Creative SB Live! 5.1 geluidskaart... Maar hij staat wel onder apparaatbeheer aangegeven, ook dat hij het gewoon moet doen. Verder heb ik wel voor nieuwe drivers gezocht op internet, maar of ik krijg allerlei rare programmaatjes of het werk niet :S

Je drivers verwijderen en opnieuw installeren al geprobeerd?

Al opgelost! Ik had me geregistreerd op Creative, kreeg ik vanmiddag een email van hun binnen, deed het geluid het in ene :shocked:

Op de site van de fabrikant.
Bij een onboardkaart moet je even op de site van je moederbord fabrikant de driver downloaden.
Is de kaart appart bijgestoken dan zul je op de site van je geluidskaart fabrikant moeten zijn.

Ik weet niet hoe ik dat moet zoeken, kan jij het voor me zoeken? Moet je even zeggen wat je van me nodig hebt, welke informatie:D.

(Ohh en sinds kort is mijn lettertype, en van andere dingen schuin. Hoe kan ik het weer normaal maken?)

Kun je mij aan geven wat het merk van je moederbord is.
Of download anders even everest dit is een programma waar mee je kunt zien wat voor hardware er in je pc zit.
Everest

Moederbord
CPU Type Intel Celeron D 335, 2800 MHz (21 x 133)
Moederbordnaam Onbekend
Moederbord Chipset VIA P4M800 Pro
Systeemgeheugen 768 MB
BIOS Type Award (08/01/07)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM2)
Communicatiepoort Printerpoort (LPT1)

Is dit wat je zocht?:o Ja tis nu al 2 maanden zo, en ik wil mijn geluid nu dus egt gefix'd hebben.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan