Geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

alberth

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2008
Berichten
77
Hallo,

Ik heb XP Home SP2 (NL) geïnstalleerd maar heb geen geluid.Al op allerlei forums gezien dat mogelijk driver(s) ontbreek(breken). Krijg volgende foutmelding:

Windows Media Player kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met uw geluidsapparaat is geconstateerd. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet op de juiste wijze.0xC00D11BA: Kan het bestand niet afspelen.

Wanneer ik nu op de knop "meer informatie" druk dan volgt onderstaand:

Het bestand kan niet worden afgespeeld vanwege een probleem met het geluidsapparaat, bijvoorbeeld de geluidskaart of de geluidscontroller. Deze fout kan de volgende oorzaken hebben:

Het geluidsapparaat wordt door een ander programma gebruikt. Sluit andere programma's die het geluidsapparaat wellicht gebruiken af en probeer nogmaals het bestand af te spelen.
Het geluidsapparaat werkt niet goed. Raadpleeg de probleemoplosser van Windows Help voor geluiden of de documentatie bij het geluidsapparaat om het probleem op te lossen.
Er is geen geluidsapparaat geïnstalleerd op de computer. Installeer een geluidsapparaat en probeer nogmaals het bestand af te spelen.
Fout-id = 0xC00D11BA, Voorwaarde-id = 0x00000000

Ik heb een moederboard Asrock K7S41 GX en heb op de site van Asrock dit moederboard gedownload en vervolgens getracht te installeren middels setup. Maar krijg dan de volgende melding:

Setup is unable to find installation languages in C:\Documents\.....etc.

Misschien nog een domme vraag, maar weet iemand in welk gaatje ik het stekkertje van de speakerset moet stoppen?? De groene, blauwe of rose?

Wie kan mij verder helpen?

Albert
 
Laatst bewerkt:
De stekker moet in het groene gaatje.
De vraag is heb je een onboard of een losse geluidskaart ?
 
Ik heb een onboard geluidskaart.

Bij de technische specificaties van de kaart staat (gegoogled van internet):
chipset = SiS 741 GX
geluid = 5.1
Vormfactor = Micro-ATX
etc, etc

Albert
 
Kijk even in configuratiescherm-->systeem-->apparatenbeheer of daar een geel uitroepteken bij je geluid staat.
Als dit zo is dan moet de driver opnieuw geinstalleerd worden.
Heb je nog een cd met de orginele drivers van je moederbord ?


Kijk ook even hier --> http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=239110
 
Laatst bewerkt:
Beste Will-Well,

Bij apparaatbeheer>geluid staat geen uitroepteken maar een luidsprekertje. Wanneer ik hier alles aanklik en bekijk krijg ik de meldingen dat alles werkt.

Bij Overige appaten staan wel totaal drie gele vraagtekens! Klik ik hierop verder dan krijg ik bij zowel Multimedia-audiocontroler en Videocontroler (VGA-compatibel) het volgende bericht:

De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)
Klik op Stuurprogramma opnieuw installeren om de stuurprogramma's voor dit apparaat opnieuw te installeren.

Ik heb vervolgens hier doorgeklikt en ook geklikt op probleemoplossen. Vervolgens heeft Windows een programmatje geinstallaaerd en wat denk je? Het geluid doet het !

Ik heb dus geen bestanden hoeven downloaden.

Bedankt voor je hulp en ook alle andere bedankt.

Albert.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan