Geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeppah

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2009
Nadat ik mijn pc heb geformatteerd en herinstalleerd,
doet mijn geluid het niet meer, alleen nog maar 'piepjes' uit mijn computer bij foutmeldingen etc...
Als ik iTunes start, staat er: "iTunes heeft vastgesteld dat er een probleem is met de audioconfiguratie, het afspelen van audio/video werkt mogelijk niet goed"
Als ik mijn computer echter opstart, hoor ik tog echt een piep uit mijn boxen komen (die overigens goed functioneren op andere mediaplayers)
Ik heb Everest, dus vertel me wat je wilt weten over moederboard etc. en ik post het:thumb:
bvd, Jesper

je dient dus de(juiste) audiodrivers te zetten en en denk ook nog maar je moederbord drivers.

weet je welk moederbord je hebt?merk en type(indien zelfbouw)

of als het een zogenammde merkpc is (bijv medion,acer) daar dan het merk en type van??

De pc is inelkaargezet door een kennis
Everest:

Moederbordnaam Asus P5GD1

PCI/PnP audio
Realtek ALC880(D) @ Intel 82801FB ICH6 - High Definition Audio Controller [B-1]
type: PCI
(ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar het heeft er misschien mee te maken:rolleyes:

Ik had zelf ook het idee dat het evt aan de drivers zou liggen, maar ik kan de goeie niet vinden. Ik vind heel veel drivers van grafische instellingen etc. maar dat werkt allemaal prima :)

Gelukt:D

Ok, ik moest dus even iets verder kijken dan mijn neus lang is,
ik googlede (spelling:P?) naam van mijn mobo, en eerst link dat hij gaf was
Realtek High Definition 5.xx Audio Driver,
Downloaden->Installeren-> Opnieuw opstarten -> keihard schrikken bij het Windows opstart geluid aangezien ik mijn boxen op zn hard had gezet:rolleyes: -> en nu lekker muziekje luisteren:)
hardstikke bedankt frank:thumb:
en ik hoop dat andere mensen hier ook wat aan hebben:)
doei;)
Jesper

aanvulling

nog een ander klein probleembje,
ik had dus een 3de partitie aangemaakt,
1e en 2e geformatteerd, en herinstalleerd.
Maar alle bestanden op die E-schijf doen het niet.
Weet jij hier 1,2,3 een oplossing voor of zal ik een nieuwe tread starten?
bvd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan