Geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

SabZero

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2006
Berichten
93
Hallo allemaal!

Ik heb vorige week windows xp opnieuw geinstaleerd en nu heb ik geen geluid!
Ik heb alles gechekt!
Bij apparaat beheer zie ik ook geen gele vraag tekens.
Bij geluidsinstellingen zie ik ook dat er geluid aanwezig is (normaal als driver niet goed is dan zie je daar *geen geluid" maar nu niet)
Ik heb hardware test gedaan bij geluid maar het lukt niet, krijg ik een fout melding!

Hier een paar screenshots

apparaatbeheer.jpg

geluidsinstrellingen.jpg

volumding.jpg

eigenschappen.jpg
 
Misschien handig als je de foutmelding ook even vermeld en klinkt misschien stom, maar zijn de boxen wel aangesloten?
 
Nou het is niet zo dat ik helemaal geen verstad van computers heb of zo! Ik ben een ict-er maar dit is wel lastig voor mij! Heb ik nooit zo iets meegemaakt!

De boxen zijn aangesloten ik heb zelfs met oordopjes gechekt!
Na de installatie moest ik alleen geluid en vidoe driver installeren! Hij vroeg niet eens naar chipset!
Want dat ken ik ook meesal moet je eerst chipset driver eerst installeren!
Ik denk dat het aan gluids driver ligt maar dan zou ik "Geen Geluid" bij geluidsinstellingen krijgen of gele vraagteken bij apparaatbeheer! Dat is dus niet zo

Dit is de foutmelding dan!
foutmelding-1.jpg


er zit ook trouwens een lose geluidskaart....die heb ik ook dr uit gehaald en geprobeerd! En toch niks
 
Laatst bewerkt:
de foutmelding heeft het over een microfoon. heb je die wel en is ie aangesloten?
probeer eens een mp3 af te spelen met windows media player
Als je een foutmelding krijgt post die even.

succes:thumb:
 
Mensen bedankt voor jullie reacties

mp3tje afspelen kon gwn wel en mic was ook goed aangesloten! Maar ik heb het opgelost!

Ik heb windows weer opnieuw geïnstalleerd. Daarna heb ik als eerste chipset driver geinstalleerd! Zo als ik zei er zate 2 keer geluidskaart......bij het moederbord zelf en eentje gwn loos. Dus ik heb eentje uitgeschakeld en driver van die andere geïnstalleerd en hij doet het nu :)

Conclusie:

of is het zo dat ik eerst chipset moest installeren
of hebben die 2 geluidskaarten conflict met elkaar


Bedankt!
 
graag gedaan en klik op vraag opgelost als je dat nog niet hebt gedaan

:thumb:
 
ik dacht dat dat tegenwoordig automatisch zou gaan, pci kaartje erin, onboard chip uit :confused: maargoed, je hebt het werkend, en idd als je een aparte geluidskaart gebruikt, check dan even in je bios of de onboard meegebakken chip uitstaat :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan