Geen geluid!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

luukjuh

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2006
Hallo,
Ik heb sinds een tijdje geen geluid meer uit mijn pc weten te krijgen. hier is het geval; tot gister heb ik een tijd lang een luidspreker met een rondkruisje gehad rechtsonderin mijn scherm (windows vista btw) als ik daar met de muis op ging staan stond er geen audioapparatuur geinstalleerd of zoiets dergelijks. Ik heb uiteindelijk vista opnieuw geinstalleerd en toen was het kruisje weg bij de luidspreker en leek alles weer normaal, hij gaf weer dat het geluid het deed gaf de sterkte van het geluid aan etc. maar toch kreeg ik er geen geluid uit, mijn boxen meerdere malen gecheckt(die deden het op mijn mp3 etc) en op alle aansluitingen geprobeerd, niks werkte. Ik een beetje research gedaan het zal wel aan de drivers liggen. Ik die drivers gedownload maar als ik bv de drivers van mijn Sound Blaster Audigy wil installeeren geeft ie aan dat er geen audio apparaat voor deze applicatie is. Weer het internet op daarna van alles geprobeerd; eerst chekken met Everest, drivers gedownload en geprobeerd te installeren, bios in proberen te komen etc. NU mijn vragen;

1) weet iemand een oplossing om weer geluid te krijgen uit mijn computertje; het audioapparaat staat nu trouwens opHigh Definition Audio-Apparaat).
2) ik heb de BIOS geprobeerd maar het lukt me volgens mij neit daar in te komen. Kan iemand mij vertellen hoe je er in komt en hoe dat ding eruitziet (foto ofzo) Ik heb alle mogelijkheden geprobeerd (qua toetsen) en in het begin staat er ook duidelijk press <TAB> to enter BIOS maar zodra ik daar op druk gaat ie gewoon verder met windows en niks geen BIOS te zien. Wei kan me daarmee helpen?

Zo; heel verhaal maar alle mogelijke oplossingen zijn welkom!
alvast bedankt!:thumb:

"High Defintion Audio-apparaat" duidt op een andere geluidskaart dan je Creative. Deze laatst wordt zo niet in Windows Vista benoemd, maar vaak wel de geluidskaart die geïntegreerd zit op je moederbord.

Kijk es met PC Wizard wat voor je geluidskaart(en) je nu precies hebt:
http://www.cpuid.com/pcwizard.php

oke ik heb dat even gedaan en dit staat er bij multimedia, misschien kanje hier mee verder?

Audio Apparaat : 82801H (ICH8 Family) HD Audio Controller
Audio Apparaat : 82801H (ICH8 Family) HD Audio Controller
Audio Afspelen : Hoofdtelefoon (High Definition
Audio Afspelen : Apparaat voor digitale uitvoer
Audio Afspelen : Microsoft-geluidstoewijzing
Audio Opnemen : Microfoon (High Definition Audi
Audio Opnemen : Lijningang (High Definition Aud
Audio Opnemen : Lijningang (High Definition Aud
Audio Opnemen : Microfoon (High Definition Audi
MIDI Output : Microsoft GS Wavetable Synth
MIDI Output : Microsoft MIDI Mapper
Mixer Apparaat : Hoofdtelefoon (High Definition
Mixer Apparaat : Apparaat voor digitale uitvoer
Mixer Apparaat : Lijningang (High Definition Aud
Mixer Apparaat : Lijningang (High Definition Aud
Mixer Apparaat : Microfoon (High Definition Audi
Mixer Apparaat : Microfoon (High Definition Audi
Apparaat multimedia : AVIVideo
Apparaat multimedia : CDAudio
Apparaat multimedia : Sequencer
Apparaat multimedia : WaveAudio
Apparaat multimedia : MPEGVideo
Audio Compressie : Microsoft IMA ADPCM CODEC
Audio Compressie : Microsoft CCITT G.711 A-Law en u-Law CODEC
Audio Compressie : Microsoft GSM 6.10 Audio CODEC
Audio Compressie : Microsoft ADPCM CODEC
Audio Compressie : Fraunhofer IIS MPEG Layer-3 Codec (decode only)
Audio Compressie : Messenger Audio Codec
Audio Compressie : Microsoft PCM-conversieprogramma
Videocompressie : Microsoft RLE
Videocompressie : Microsoft Video 1
Videocompressie : Microsoft YUV
Videocompressie : Intel IYUV-codec
Videocompressie : Intel IYUV-codec
Videocompressie : Toshiba YUV Codec
Videocompressie : Cinepak-codec van Radius

bedankt!

Steek de boxen eens in ingang(en) van de onboard-geluidskaart. Diezelfde ingangen zien er hetzelfde uit als die van je Creative-geluidskaart.

Dat heb ik al een tijd terug geprobeerd en het lijkt niet te werken. Weet iemand toevallig hoe ik in de BIOS kan komen want daar ligt denk ik het probleem.

'' 2) ik heb de BIOS geprobeerd maar het lukt me volgens mij neit daar in te komen. Kan iemand mij vertellen hoe je er in komt en hoe dat ding eruitziet (foto ofzo) Ik heb alle mogelijkheden geprobeerd (qua toetsen) en in het begin staat er ook duidelijk press <TAB> to enter BIOS maar zodra ik daar op druk gaat ie gewoon verder met windows en niks geen BIOS te zien. Wei kan me daarmee helpen?'''

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan