geen geluid -.-

Status
Niet open voor verdere reacties.

amarioo

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2010
Hallo,

mijn computer is net gereset door een of andere monteur, en nu zit er helemaal geen geluid meer op, ik heb al naar drivers gezocht maar ik heb helemaal niks gevonden. kan ik iemand mij helpen?

Wat voor soort geluidskaart heb je?

Staan er onder apparaatbeheer ook uitroeptekens? "rechtermuisknop op deze computer-> hardware-> apparaatbeheer/devicemanager"

Ik heb zo'n analog devices geluidskaart. AD1884 en nee er staan geen uitroeptekens.

Zit je kabeltje wel in je geluidskaart in het groene gaatje?
Probeer anders eens met koptelefoon het stekkertje voorin je computer daar zit ook een groen gaatje waar je hem in kan doen daar kan je het ook nog mee testen.
Is het geluid niet gedempt zoals je rechts onderin kan zien, zie je toch wel een luidsprekertje rechts onder in beeld?

nee, het ligt gewoon aan mijn geluidskaart, het probleem is dat ik geen drivers kan vinden. ik heb zo'n ad1884 geluidskaart. weet iemand raad?

Amarioo:Welkom nog op helpmij...

Ik had je prive email ontvangen.Het is eigenlijk niet de bedoeling dat op deze manier gaat maar zal toch even naar je topic kijken.;)

Je zegt dus dat je vraagtekens hebt.Kun je me vertellen waar ze bij staan?

Met welk OS draai je en kan je me vertellen welk moederbord je hebt?merk en type(indien zelfbouw)
Of als het een zogenaamde merkpc/laptop is (bijv medion,acer) daar dan het merk en type van??
Mocht je niets weten dan kan je met onderstaand progje de gegevens opzoeken.

http://www.cpuid.com/pcwizard.php

Laatst bewerkt:
hallo frank.

bedankt voor het reageren op mij topic :). mijn cpu type (stond bij moederbord) is DualCore Intel Core 2 Duo E6550, 2333 MHz (7 x 333). mijn moederbordchip is Intel Bearlake Q35. en mijn computertype is ACPI Multiprocessor-pc

even vraagje voor de zekerheid?
kant en klare merk pc??
(dit omdat ik via een omweg op een bord kom maar ik twijfel nog)

HP Compaq dc7800p Small Form Factor en bij computertype stond ACPI Multiprocessor-pc. (ik gebruik everest)

Laatst bewerkt:
ik kryg een lijst van allerlei drivers, welke moet ik nemen? (ik heb al taal en soort driver geselecteerd.)

hallo frank, bedankt, het geluid zit er weer op!!
ik heb nog 1 vraagje, mijn directx ondersteunt heel wat systemen niet, kan ik op die site ook gelijk mijn drivers downloaden voor directx?

Mooi dat geluid opgelost is.

Je vraag is me even wat onduidelijk maar op die site kan je je drivers van je graphicskaart downlloaden.
Directx zelf is bij MS te downen.

zo te zien heb ik alle drivers al, want toen ik de driver installeerde, kwam er een scherm met dat ik al de nieuwste driver heb, ik heb momenteel directx 9c, maar de vele ''apparaatfunctionaliteiten'' worden niet ondersteund,

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan