geen geluid

• Onderwerp starter Onderwerp starter pimbo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pimbo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 aug 2010
Hallo,

Sinds gisteren herkent mijn computer mijn geluidskaart niet meer (Soundblaster Audigy 2). Kan hem nergens vinden (niet in control panel en niet in de device manager). Heb hem meerdere malen opnieuw in het slot gestoken, maar krijg hem niet te zien.

Nu heb ik ook een onboard geluidskaart (ik zie namelijk meerdere audio ingangen aan de achterkant van de computer, dus ik ga ervan uit dat er een onboard kaart aanwezig is). Maar deze kan ik ook nergens vinden in de deviace manager.

Wat kan het probleem zijn?

Alvast bedankt voor jullie hulp

In de bios aangeven dat je onboard geluid wil gebruiken.

Ron

ik denk dat je driver(het stuurprogramma) mist.

Dus heb ik even voor je gezocht:
http://www.creative.com/soundblaster/
http://www.creative.com/soundblaster/downloads/

Had ik al gevonden. Beide versie gedownload, beiden werkten niet. Maar het heeft toch geen zin om drivers te installeren dat in principe niet eens wordt herkend in je device manager? Of zit ik fout?

@Haaren 101: heb onboard zound in de bios aangezet, werkt niet. Ik kan de onboard kaart, net als de losse soundblaster kaart nergens vinden in de device manager.

Installeer de moederbord drivers eens (opnieuw). Schakel de onboard in het Bios uit, anders gaat de losse kaart mogelijk niet werken, gezien de onboard deze dan voorrang krijgt.

Waar kan ik het typenummer vinden van het moederbord? Heb een Dell computer. Bedoel je trouwens de chipset drivers?
Ga het vanavond proberen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Probleem opgelost!

Heb de chipset drivers ge-update via Dell.nl, onboard geluidskaart aangezet in de BIOS, nieuwe drivers geinstalleerd voor de onboard geluidskaart en het geluid is terug!

Bedankt voor de hulp.

Mooi zo, dan kun je in je eerste bericht de status van de topic op "Opgelost" zetten.

PS Welkom op Helpmij.nl:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan