Geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmie531

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2009
Ik heb een week geleden mijn pc opnieuw windows xp erop gezet.
En nu werkt mijn geluid niet meer.
Als ik bij apparaatbeheer kijk staat er dat C-Media AC97 Audio Device niet geinstalleerd is.
Maar ik krijg de driver niet geinstalleerd.
Kan iemand mij helpen?

Hoi..

Je dient dus de(juiste) audiodrivers te zetten en denk ook nog maar je moederbord drivers.(chipsetdrivers)
Waar je als eerste mee moet beginnen.

Weet je welk moederbord je hebt?merk en type(indien zelfbouw)nog een bijgeleverde cdrom ervan?

Of als het een zogenaamde merkpc is (bijv medion,acer) daar dan het merk en type van??

Hoi..

Je dient dus de(juiste) audiodrivers te zetten en denk ook nog maar je moederbord drivers.(chipsetdrivers)
Waar je als eerste mee moet beginnen.

Weet je welk moederbord je hebt?merk en type(indien zelfbouw)nog een bijgeleverde cdrom ervan?

Of als het een zogenaamde merkpc is (bijv medion,acer) daar dan het merk en type van??

Ik weet niet welk moederbord ik heb maar me pc merk is hp en het type is hp pavilion 762.nl

Fijn dat HP ze zelf geeft..maar niet heus.

Probeer deze eens?(direkte download)
http://www.megadownloads.nl/downloaden/36/Realtek AC97 Audio Driver.html

Ik heb het geprobeert maar hij geeft een fout dit staat er:

De software die u voor deze hardware installeert:
Realtek AC'97 Audio

voldoet niet aan de eisen van de windows logo-test, die op compatibiliteit met windows xp controleert.
Doorgaan met het installeren van deze software kan ertoe leiden dat dit systeen nu of in de toekomst instabiel word of niet meer juist werkt. U wordt aangeraden deze installatie nu te beëindigen. Neem contact met uw hardwareleverancier op en vraag naar software die voldoet aan de eisen van de Windows Logo-test.

En dan staat er Toch Doorgaan of Installatie beëindigen.

Wat zal ik doen?

Ik heb op doorgaan gedrukt maar dat leek me niet echt slim me pc ging meteen uit en ik kreeg een blauw scherm waar op stond dat er iets fout ging.
En het heeft niet geholpen.

Ik heb het opgelost ik zat een beetje te kijken in me d schijf en toen zag ik staan geluidskaart ik klik erop er stond setup ik deed dat en toen deed me geluid het weer.
Dus het is opgelost.

Nog bedankt voor het helpen.

uhhhh??

En wat voor een file was dat dan??

maar ok ..mooi dat opgelost is voor je,Ik was me nog rond aan het zoeken voor de juiste drivers.

De vraag is verplaatst naar de juiste sectie.
Ga hier verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan