geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

casrdam

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 aug 2014
Ha allen,
Heb een wel erg merkwaardig probleem met mijn Medion (Aldi inderdaad) SXGA-19'' beeldscherm.
Ik heb geen geluid - curieus . Als ik beeldschrem uitzet heb ik WEL geluid.
Vlg gebruiksaanwijzing zit er een knoppen op voor het geluid maar die werken niet. Knoppen hebben ook andere functie en die werken wel. Kortom: met knoppen is niks mis. Toch een software probleem ??
Mijn vraag: hoe kan dit en vooral: wat nu? Cas, Rotterdam

Geen probleem, zelf zingen:eek:

Weet je hoe de knoppen op je monitor precies werken om in het volume menu te komen?
Hopelijk is dat het probleem, want dan is er geen probleem.:d

Misschien sluit je eens en andere bron op je monitor aan. Bv je telefoon en kijk (eh, luister) eens wat er dan gebeurt.

Ook zou je op de uitgang van je computer waar audio uit komt een hoofdtelefoon kunnen aansluiten en kijken of daar dan geluid uit komt.

Wellicht heb je het laatste al gedaan omdat je meldt dat dat als je het beeldscherm uit zet dat je wel geluid hebt, of bedoel je dat je dan wel geluid hebt VIA de monitor?
In dat laatste geval vraag ik me af of het kabeltje wel goed is. Dat plus en min andersom aangesloten zijn? Het blijft gissen op afstand.

Ha Kostenzer, dank voor je berichtje. Maar nee, ik kom niet in het volume-menu. Naast de menu-knoppen zitten twee knoppen: up en down waarmee het geluid te regelen zou moeten zijn maar: niet dus. Knoppen doen het wel, ik kan er ineen ander menu wel van alles mee....
Koptelefoon aangesloten: slecht geluid.
En nog altijd: prima geluid (uit de speakers in mijn monitor) als ik dat ding UIT zet....
Ik begrijp het niet :-)

is dit je menu?
osd.jpg

Dan zouden de up/down toetsen het direct moeten doen.
Was het niet een model uit 2006?
In dat geval kun je of een nieuw monitor of losse boxjes kopen. Al dan niet nieuw. Eventueel via marktplaats.

blijft raar

Dank weer. Inderdaad: da's mijn menu. Zou zo maar kunnen, uit 2006. En DUS, zeg je, nieuwe kopen??
Blijft raar dat het geluid het wel doet......
Cas

Raar? ja.
Maar je weet niet welke schakelingen er achter zitten.
Zelf zou ik hem open schroeven en kijken wat ik tegen kwam. als hij toch kapot is.....
Maar dan zul je iets van elektronica moeten weten. Verder zit er nog een digitale volumeregeling achter. Ik weet daar ook zeer weinig van, maar kijken kan altijd.
Met losse boxjes heb je meestal beter geluid en hoef je geen nieuwe monitor te nemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan