Geen geluidsinput via Microfoon - SB 3D Recon USB - Win 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vortigen

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2002
Goedemorgen beste helpers,

Mijn probleem in het kort : microfoon registreert geen geluid maar is volgens Windows 8.1 wel goed aangesloten.

Geluidskaart : Soundblaster 3D Recon USB

Na een verse Win 8.1 installatie (vanwege upgrade PC onderdelen) wil mijn microfoon geen geluid meer registreren in b.v. Skype, Teamspeak of Paltalk.
Zowel mijn losse microfoon als mijn headset microfoon hebben dit probleem. Geluidsweergave is overigens prima via Headset of losse speakers.
Het gekke is dat ik voor mijn PC upgrade hier geen last van had in Windows 8.1 - het is dus daarna gekomen.

Wat ik al geprobeerd heb :

Firmware van de 3d Recon gecontroleerd. Ik bleek al de laatste te hebben.

Handmatig de drivers van de 3d Recon geïnstalleerd. Helaas gaf dit geen oplossing; sterker nog, ook de weergave van geluid viel nu weg. Dus deinstallatie gedaan, Windows opnieuw opgestart en had in ieder geval weer gewoon geluid.

In Windows de microfoon checken. Zou goed moeten werken volgens Windows. Volume staat op 100% en is niet gedempt.

De onboard geluidskaart van moederbord geïnstalleerd. Helaas hier ook geen opname geluid. (en tevens ook geen weergave van geluid...weird...).

Dus tja...ik weet het even niet meer :)
Heeft iemand een idee of suggestie wat ik nog zou kunnen proberen?

Laatst bewerkt:
Krijg nou wat....zet ik hier mijn probleem neer, ga nog 1x keer de boel checken voordat ik weg moet en ik vind een oplossing :)

Mijn oplossing : de microfoon in de onboard geluidskaart uitgang geprikt en de speakers in de soundblaster 3D Recon gelaten. Daarna op geluidspictogram in taakbalk (rechtsonder) met rechtermuisklik opengemaakt en opnameapparaten gekozen.
Toen de microfoon van de SB 3D Recon uitgeschakeld en mijn onboard geluidskaart ingeschakeld. En tadaaa, ik kan weer geluid opnemen :D

Hopelijk kan dit iemand in de toekomst met een gelijksoortig probleem helpen !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan