Geen geluidskaart geen windows movie maker??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dwarf

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2004
ey mensen ik heb geen geluidskaart meer.
nu kan ik movie maker ook niet meer gebruiken omdat ik geen geluidskaart meer heb.

Weet iemand misschien hoe ik movie maker wel kan gebruiken zonder geluidskaart??

vriendelijk bedankt,
theo M

Je geeft wat weinig info, maar ok, bij deze een poging om je te helpen:

misschien heeft je mobo een geluidschip "onboard" ? ALS dat zo is dan dien je deze alleen nog even te activeren in het bios van je pc. (enablen)
(Ik ga er overigens vanuit dat je idd. bedoelt dat de fysiek aanwezig geweest zijnde geluidskaart NU niet meer aanwezig is........?)

Me geluidskaart is Onboard ja.
Die geluidskaart zit er nog gewoon maar heb de software daarvan verwijderd,

weet het type niet van me geluidskaart geen merk niks.

dus kan het niet terugkrijgen.

maar ok ga het in de bios is even proberen.

Een pci kaart is veelal beter dan een onboardchip. Download dit progje maar even en je weet wat voor geluidskaart er in je systeem zit. Vervolgens kun je dan de juiste software downloaden.

Btw. bijzonder vreemd dat Windows je kaart niet "oppikt"..........?

hey pasja,
heb het zojuist even gedaan en dit zijn de resultaten heb even wat screenshots genomen:
naamloos.JPG

naamloos1.JPG

naamloos2.JPG

naamloos3.JPG

naamloos4.JPG

Sorry zijn wat groot, maar hoop dat je hier wat aan hebt.

Bedankt alvast en vriendelijke groet,

Theo M

jazeker,
je hebt in ieder geval de z.g. ac97 chip onboard, dus als je binnen het bios de soundchip enabled, dan heb je geluid.

Dank je,

Laatste vraagje even.
Hoe kom ik in mijn bios ?? ( i know ben een echte noob haha )

Dank u,

Theo M

Als je de pc aanzet dan verschijnt tijdens het opstarten een aantal booschappen. Een ervan gaat over het benaderen van het bios, ook wel SETUP genoemd. In die boodschap lees je welke toets / toetscombinatie gebruikt moet worden om in het bios te komen.

In veel gevallen is dat of de ESC toets, of de F1 toets, of de DEL toets. Deze toets moet je indrukken vanaf het eerste moment dat de stroom op je pc gezet wordt. Als je de goede toets te pakken hebt, kom je in het bios. Daar moet je dan het scherm opzoeken waar de onboard geluidskaart staat vermeld (staat nu op disabled) die je dan op enabled moet zetten. Vergeet niet om het bios te verlaten met het bewaren van de instellingen. (Veelal is dit de F10 toets, maar ook dat staat in het bios zelf vermeld.)

Suc6!

Hey pasja,
bij mij was het geloof ik de F2 toets en dan krijg ik deze opties:
(AIMBIOS SETUP UTILITY Version 3.31a)
MAIN ADVANCED SECURITY POWER BOOT EXIT

onder advance vind ie wel Chipset configuration e.d.

Welke moet ik hebben en zit ik in de goede richting? haha

dank u,
Theo M

dit heb ik gedaan maar helaas nog geen geluid.
Moet ik nog software download of iets dergelijks??

Misschien heb je hier ook wat aan:
naamloos5.JPG

Theo M

Nee, in principe hoef je geen software te downloaden, de software wordt met de moederborddrivers meegeleverd en geinstalleerd.
Als je in de bios de AC97 hebt ge enabled, dan zou het spul moeten werken........... :confused:

He pasja heb weer geluid.
een maat van me stuurde me een Ac97 software gebeuren en hij deed het.

heel hartelijk bedankt

Groet
Theo M

Gelukkig dan maar, maar dan heb je wel heel erg veel verwijderd als je ook de AC97 software hebt verwijderd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan