Geen geluidskaartdriver na format.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zoetje

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2006
Hoi beste medeforummers,

Ik ben net nieuw op dit forum en wil meteen jullie kennis vragen om mij te helpen :)

Ik heb bij een kennis het systeem geformatteerd, helaas was er geen opstart cd meer aanwezig van de computer. Nu kan het systeem verder prima draaien alleen ik heb geen geluid meer. Ik heb een driver kunnen vinden op de site van SiS, echt bij het installeren van deze driver loopt het in het honderd en ik krijg hem met geen mogelijkheid geinstalleerd. Mijn vraag is 1 of ik wel de goede stappen onderneem ? en 2 heb ik wel de goeie driver gedownload ?

Ik zal wat info geven van de computer waar het om gaat:

Merk: Legend
Moederbord: NEC COMPUTERS INTERNATIONAL SIS651
Chipset: Silicon Intergrated Systems SIS651
Geluidskaart: SiS7012 Audio Device

Edit: Hier een link naar een screenshot van de fout.
http://img346.imageshack.us/my.php?image=driverfout3pj.jpg

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij. :)

Probeer je hiermee te zeggen dat je de harde schijf geformatteerd hebt en windows opnieuw geïnstalleerd hebt?
Met wat voor programma heb je kunnen zien wat voor moederbord in de pc zit?
Kijk anders eens met Everest wat voor merk en type moederbord + geluidskaart je in de pc hebt zitten.

Admin_Frisian zei:
Welkom op Helpmij. :)

Probeer je hiermee te zeggen dat je de harde schijf geformatteerd hebt en windows opnieuw geïnstalleerd hebt?
Met wat voor programma heb je kunnen zien wat voor moederbord in de pc zit?
Kijk anders eens met Everest wat voor merk en type moederbord + geluidskaart je in de pc hebt zitten.

Inderdaad ik heb de harde schijf geformatteerd en vervolgens opnieuw windows geinstalleerd. Echter de opstart cd die bij de computer geleverd wordt is zoekgeraakt in het verleden. Nu heb ik met everest opgezocht welke geluidskaart er op het moederbord zit en tevens gekeken voor drivers van de chipset. Alleen die waren niet te vinden, die voor de geluidskaart wel maar daar krijgt ie een vastloper op zodra ik ga installeren. Nu is mijn idee dat het kan komen omdat er nog geen chipset drivers zijn geinstalleerd.

Maar als jullie een ander idee hebben of een oplossing graag :) ik zit nu vast op die geluidskaart en kom er niet meer uit :(

Helaas het is geen PB computer, was het maar zo makkelijk ^^

Het is een Legend computer, maar er zit wel een SiS moederbord in. Chipset en audiodevice moeten dus ook van de site komen van SiS. Alleen daar kan ik geen drivers voor mijn chipset vinden en de driver die er staat voor mijn type geluidskaart loopt vast bij installeren.

Wat voor type Legend pc is het precies, kun je die gegevens ook vinden.
En wat geeft Everest aan bij moederbord en geluidskaart? (merk en type).

attachment.php

Dit allemaal even voor de duidelijkheid, het merk en type moederbord komt mij niet echt bekend voor. :)

Bijlagen

• Afbeelding1.gif
    Afbeelding1.gif
    19,5 KB · Weergaven: 114
Ik zal snel even kijken, helaas zijn de kennissen van wie het systeem is momenteel op vakantie :(

Maar als ik mij goed herrinder is het bovenstaande wat ik als info uit everest heb gehaald.

Laatst bewerkt:
Hier heb ik een screenshot van hetgeen everest aangeeft.

overzicht1vj.jpg

overzicht21ls.jpg

Laatst bewerkt:
Hoi !

Sorry, maar je moet bij bovenstaande link op "motherboard (linksboven) en dan type Ga-8SIML (rev2) aanklikken. Dan kiezen voor "Driver download".

Greetz.

Harry.

Harry Snor zei:
Hoi !

Sorry, maar je moet bij bovenstaande link op "motherboard (linksboven) en dan type Ga-8SIML (rev2) aanklikken. Dan kiezen voor "Driver download".

Greetz.

Harry.

Ik heb de site bijna geheel doorgezocht maar kan het type dat jij beschijft helaas niet vinden. Heb je toevallig een directe link voor mij ?

Groetjes

Zoek hier je driver voor je chipset en je audiochip, en download en installeer ze, let de audio wil alleen werken indien je ook de chipsetdrivers installeerd.

Lange Pier zei:
Zoek hier je driver voor je chipset en je audiochip, en download en installeer ze, let de audio wil alleen werken indien je ook de chipsetdrivers installeerd.

Ik zie geen directe chipset driver staan, alleen optionele onderdelen van het moederbord.
Misschien zou jij voor mij een directe link kunnen neerzetten naar de chipset driver, want of hij staat er niet of ik zie het over het hoofd ;)

Alvast bedankt.

Zoetje zei:
Ik zie geen directe chipset driver staan, alleen optionele onderdelen van het moederbord.
Misschien zou jij voor mij een directe link kunnen neerzetten naar de chipset driver, want of hij staat er niet of ik zie het over het hoofd ;)

Alvast bedankt.

Even je OS selecteren, dan de AGP, ide en audio selecteren en downloaden, maar de link die maestro12 opgaf, die werkt nu ook, daar kun je ze ook downloaden.
Deze dus, let vooral op de audio driver en chipsetdriver.

Lange Pier zei:
Even je OS selecteren, dan de AGP, ide en audio selecteren en downloaden, maar de link die maestro12 opgaf, die werkt nu ook, daar kun je ze ook downloaden.
Deze dus, let vooral op de audio driver en chipsetdriver.

Ik blijf bovenstaande error krijgen bij het installeren van de Audio driver, ik heb eerst de chipset geinstalt en blijf toch die error houden.

Nog iemand een suggestie ?

Er staat hier vreselijk veel over, maar een oplossing heb ik er niet voor je erbij gezien, spijtig genoeg.:(

de ga8siml heeft een sis 650 chipset
en deze nec variant sis 651 ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan