• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

geen geregistreerde toepassing om pdf bestanden te openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

s0me0neelse

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2017
Hallo,

nadat ik problemen heb gehad met Onedrive en Office 2016 die alle links in m'n
workbook geconverteerd hebben naar "d.docs.live.net" en de bestanden van m'n
hardeschijf VERPLAATST hebben naar de cloud, heb ik een backup teruggehaald
Onedrive uitgeschakeld en Office 2010 weer geinstalleerd.

Wat kan ik doen aan de voldende fout ?
Foxit is mijn standaard ingestelde pdf reader/editor.

ALLE links in m'n workbook moet ik weer terug aanpassen naar de locatie op m'n
hardeschijf. Dit werkt met Foto's en Mappen. Helaas worden pdf bestanden met
de volgende melding begroet :

Bijlagen

• error.jpg
    error.jpg
    15,5 KB · Weergaven: 48
Reactie op eigen bericht !!

Helaas net moeten concluderen dat Onedrive nog erger is dan ik in eerste
instantie dacht. Normaal worden bestanden onder "Mijn Documenten" op
de PC opgeslagen onder C://gebruikers/naam/documenten

Blijkbaar heeft Onedrive dit veranderd in C://gebruikers/naam/Onedrive/desktop/documenten
Al m'n bestanden, wat ik ook doe blijven dus automatisch het path:Onedrive meekrijgen.

Om nu definitief van het gez... af te zijn opnieuw formatteren, installeren, Onedrive
definitief overal de nek omdraaien en opnieuw beginnen met Office 2010. Waarschijnlijk
ben ik dan ook van bovenstaand probleem verlost !

Ben wederom erg blij met Microsoft

Onedrive of Microsoft veranderen niets. Dat heb je toch echt zelf gedaan. (niet opletten wat je aanklikt is ook een vorm van zelf gedaan);)

Hoi VenA,

de beschreven problemen in deze en vorige post hebben betrekking op 1 en hetzelfde
probleem. Ik formatteer en installeer Windows en Office regelmatig, gewoon omdat ik
een schone computer belangrijk vindt en de zogenaamde "cleaners" allemaal wantrouw.
Bij al deze installaties is hetvolgende nooit voorgekomen !!

Nu had ik voor het eerst W10 (een van de laatste versies) en Office 2016 samen
geinstalleerd. Zoals ook in de vorige post beschreven waren ALLE bestanden naar de
cloud "Onedrive" verplaatst zonder dat ik hiervoor ooit toestemming heb gegeven.

Nu blijkt dus ook een pseudo desktop te worden aangemaakt waardoor je denkt, op
C:users/Documenten je bestanden op te slaan maar deze heimelijk naar C:Users/Onedrive/
etc. worden weggeschreven, waardoor de upload naar Onedrive automatisch plaatsvindt
en er NIETS op de PC wordt opgeslagen.

Heb je dit niet door (wat bij mij dus gebeurde) en delete de data op Onedrive en
schakelt Onedrive daarna uit. Kom je van een koude kermis thuis want dan heb je gewoon
al je data gedeleted.....

Laatst bewerkt:
Daarnaast wordt er niks heimelijk gedaan.
In de handleiding van OneDrive staat precies hoe het werkt en in elkaar steekt en daar staat dat gewoon zo in.
OneDrive is niet zomaar een cloud opslag zoals bijvoorbeeld DropBox dat wel is.

Wat heeft het met excel te maken :
Alle hyperlinks in excel zijn aangepast zonder dat hier om toestemming is gevraagd

Leest iedereen de Onedrive handleiding voordat een nieuwe Windows versie wordt geinstalleerd ?

Maar goed, ellende is achter de rug
Formatteren en installeren is klaar en Onedive 100% uitgeschakeld

Leest iedereen de Onedrive handleiding voordat een nieuwe Windows versie wordt geinstalleerd ?

Ik in ieder geval wel voor het in gebruiken nemen van een nieuw programma.

Ik denk dat jij dat in het vervolg ook wel eens zou kunnen gaan doen

Ik lees nooit een handleiding maar kijk natuurlijk wel altijd wat die listige installers allemaal willen doen. Next --> Next -->Next--> Ok. Gaat lekker snel maar vaak krijg je er wat cadeautje's bij.;)

Ik lees nooit een handleiding maar kijk natuurlijk wel altijd wat die listige installers allemaal willen doen. Next --> Next -->Next--> Ok. Gaat lekker snel maar vaak krijg je er wat cadeautje's bij.;)

Dat is dus precies de reden waarom Onedrive bij mij niet meer op de PC komt !
Verplaatsen van bestanden zijn hoogst ongewenste extra'tjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan