Geen goede koude start

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sarvo

Meubilair
Lid geworden
23 apr 2001
Berichten
7.920
Mogge,

Onlangs heb ik voor mijn vriendin een pc gekocht, leuk dingetje, alleen heeft deze pc moeite met een koude start.
Als de pc aan gaat, blijft vaak de led van de hd aan staan en gebeurt er verder niets. Meestal na een paar keer de resetknop te gebruiken lukt het wel, soms moet de pc echt even van de spanning af.
Het gaat om een amd 2600+, 1GB pc3200 RAM, 80 GB s-ata2 HD, en een msi moederbord (met de hccdagen in de aanbieding geweesr bij powerline), waarvan ik nu even het typenummer niet weet, met via chipset. (ze zit te gamen :D)
Er waren ook al problemen met de videokaart (radeon 9800pro), zoals vastlopen etc, maar na de installatie van omegadrivers lijkt dat opgelost te zijn. De onboardkaart is uitgeschakeld.
Na de installatie van xp konden de moederborddrivers ook niet op de gewone manier geïnstalleerd worden, ik kon alleen de apparaten via hardware installeren. Als ik het via het menu van de cd deed leidde dat tot vastlopers en foutmeldingen (die ik nu even niet weet).
Heeft iemand hier een leuke uitdaging aan? Ik hoor het wel :thumb:
 
Het is een complete pc, alleen heb ik zelf het geheugen uitgebreid en een betere videokaart er in gedaan (zat een onboard op met shared memory).
Ik zal eens bellen met die gasten of er meer mensen zijn met hetzelfde probleem en of zij een oplossing weten, maar het is leuker om het zelf op te lossen natuurlijk :D
 
Drivers van de Onboard vergeten te verwijderen?
Met oude geheugen samenstelling,kan dat oude en uitbreiding niet door 1 deur kunnen!
 
er zat 1x256MB pc3200 in, die heb ik vervangen door 2x512MB pc3200.
Ik heb nooit drivers van de onboardkaart geïnstalleerd gehad.
Ergens ben ik bang dat ze van een rotte serie moederborden af wilden en die op die manier verkocht hebben. De pc doet het verder prima trouwens, het is alleen even moeizaam op gang komen :D
Ik ga zowiezo even proberen de nieuwste viadrivers te installeren en de nieuwste via raid/s-atadrivers, misschien dat het helpt, of windows ligt gelijk in puin.... mij zijn benieuwd...
Misschien dat het er aan ligt dat windows op D: staat (IDE), ik kreeg het toen niet voor elkaar om de s-atacontroller met de installatie van windows te installeren. Wellicht dat daar het probleem in zit.
(wel handig zo een brainstormtopic :D)
 
Laatst bewerkt:
Sarvo zei:
er zat 1x256MB pc3200 in, die heb ik vervangen door 2x512MB pc3200.
Ik heb nooit drivers van de onboardkaart geïnstalleerd gehad.
Ergens ben ik bang dat ze van een rotte serie moederborden af wilden en die op die manier verkocht hebben. De pc doet het verder prima trouwens, het is alleen even moeizaam op gang komen :D

Sorry ,zo wordt daar niet gewerkt!Zeker met de naam die ze hooghouden
Als het een brak bord is ruilen ze hem zo om.
De complete PS die klaar gemaakt worden voor Beurzen gaat snel en daar kan ook fout gemaakt zijn.
Maar bel ze eens
 
Mijn ervaring met powerline klachtenafhandeling: slecht tot zeer slecht. Hoe ik daarbij kom:

1 - ik had een rotte fan op m'n videokaart, heb een uur gewacht omdat ze deze zouden testen. Ik kreeg een bon voor een nieuwe kaart en bij de vraag of zij het ook hadden gehoord in de testbak kreeg ik als antwoord dat ze em niet getest hadden. Waar heb ik dan een uur op staan wachten?

2 - Een collega van mij had een rotte dvdbrander en ging met systeem en al terug en kreeg (na een half uur) de mededeling dat hij em in de loop van de week zou kunnen halen, terwijl bij hun de brandtest ook gefaald had. Na een hoop gezeur kreeg hij eindelijk een nieuwe mee.

Getuigt in mijn ogen niet echt van kwaliteit en klantvriendelijkheid.
Maar goed, als ik dit probleem niet opgelost krijg, dan krijgen ze van mij een derde kans om dat even goed te maken :D
 
Offtopic:Zal ze daar eens op aanspreken dan,en of er dan wat meer opgelet gaat worden,over de afhandeling.
 
Het ging om het filiaal bij de fokkerstraat in Z'meer (ik was de enige bij de td, er stond verder niemand te wachten), als ik de pc terug breng, dan zal dat in het stadshart worden, want daar heb ik deze gehaald en met hun heb ik nog geen ervaring qua klachtenafhandeling.
 
Laatst bewerkt:
.. Misschien dat het er aan ligt dat windows op D: staat (IDE) zei:
Toch je install niet goed gedaan!?F6 weet je wel!Drivers voor je S-ATA en jeBios instelling Goed gezet?

Succes
 
Bij de verkoop van de pc werd gezegd dat je bij het installeren van windows geen s-atadrivers hoeft te installeren, want als je sp2 hebt dan worden die vanzelf geïnstalleerd. Moet natuurlijk wel de harddisk zichtbaar zijn voor de windows setup, wat niet het geval was. (Ik blij dat ik er een IDEschijf in heb gezet) Er zit ook geen floppydrive in en via een cd kan je ze niet installeren tijdens de setup, want windows wil per sé een floppy met drivers.

Ik denk dat ik het volgende ga doen (als vrouwlief dat goed vindt :D):

Data naar de ide-schijf kopieren, windows xp op die schijf even vakkundig mollen en dan de schijf afkoppelen. Vervolgens een floppydrive inbouwen (ik heb er nog eentje liggen ergens) en alles eens op mijn eigen manier installeren.

Wordt vervolgd!
 
Sarvo zei:
Bij de verkoop van de pc werd gezegd dat je bij het installeren van windows geen s-atadrivers hoeft te installeren, want als je sp2 hebt dan worden die vanzelf geïnstalleerd. Moet natuurlijk wel de harddisk zichtbaar zijn voor de windows setup, wat niet het geval was. (Ik blij dat ik er een IDEschijf in heb gezet) Er zit ook geen floppydrive in en via een cd kan je ze niet installeren tijdens de setup, want windows wil per sé een floppy met drivers.

Ik denk dat ik het volgende ga doen (als vrouwlief dat goed vindt :D):

Data naar de ide-schijf kopieren, windows xp op die schijf even vakkundig mollen en dan de schijf afkoppelen. Vervolgens een floppydrive inbouwen (ik heb er nog eentje liggen ergens) en alles eens op mijn eigen manier installeren.

Wordt vervolgd!


Is jou DAG:thumb: :D :D :D :D :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan