geen goede resolutie beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

sporring

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2007
Ik heb een nieuwe acer pc gekocht de Acer pred G3620 windows 8
nu heb ik mijn beeldscherm altijd in gesteld staan op 1920x1080 pixel maar bij deze nieuwe pc kan ik maar tot 1600x1200 en wat ik ook instel het ziet er niet uit op mijn 22 inch beeldscherm.
wat of waar moet ik instellen of downloaden om de resolutie enigzins goed te krijgen.

Alvast bedankt

1600x1200 is horizontaal meer pixels, wat meestal belangrijker is dan verticaler.
Dus eigenlijk is 1600x1200 in de meeste gevallen beter.
Of je videokaart ondersteund het niet, of je beeldscherm wordt niet bij je videokaart als 1080p goed ondersteund.

Maar het beeld is in de breede heel uitgerekt?

Laatst bewerkt door een moderator:
Als het goed is zit er een NVIDIA GeForce GT 640 videokaart in en die moet dat makkelijk kunnen.
Download er dus eens bij NVIDIA de juiste drivers voor:
http://www.geforce.com/drivers

Vaak dien je ook eerst de chipsetdriver te installeren van de maker ervan en idd die voor de kaart zelf van de kaartbakker, anders gebruik je de windows drivers die vaak beperkt zijn, ook de monitor info file voor de te kunnen resoluties is aan te raden.

Als het goed is zit er een NVIDIA GeForce GT 640 videokaart in en die moet dat makkelijk kunnen.
Download er dus eens bij NVIDIA de juiste drivers voor:
http://www.geforce.com/drivers

Als ik die download en wil installeren zegt hij, dit grafische stuurprogramma kan geen compittebele frafische hardware vinden?
hoe kan ik zien welke videokaart en daadwerkelijk inzit?
zou ik dus een andere update moeten kiezen?

Vaak dien je ook eerst de chipsetdriver te installeren van de maker ervan en idd die voor de kaart zelf van de kaartbakker, anders gebruik je de windows drivers die vaak beperkt zijn, ook de monitor info file voor de te kunnen resoluties is aan te raden.

waar vind ik een chipsetdriver??

Als ik bij apparatenbeheer kijk bij beeldschermadapers staat er AMD Redeon HD 7770
zou het daar aan liggen??

De chipset drivers vind je bij de fabrikant van het moederbord en/of op een bij de PC geleverde CD/DVD.

opgelost

zag plots bij de rechtermuisknop catalyst control center staan en daar kon ik wel alles instellen.

Bedankt voor jullie hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan