Geen grafische kaart (NVIDIA)?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pwseco

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2010
Hallo,

Ik heb een XXODD laptop die twee videokaarten behoort te bezitten:

Intel en Nvidia.

Ik heb echter het idee dat beide kaarten niet goed werken en ik van NVIDIA zelfs geen kaart heb. Als ik op de site van NVIDIA scan naar drivers dan staat er dat ik de laatste driver van Intel en Nvidia kan downloaden en bij Current installed drivers staat dan: 0.0. Oftewel ik zou er nog geen hebben...

als ik bij uitvoeren Nvidia intyp krijg ik de melding van NvDriverTweak dat er geen NVIDIA display card detected is.

Wat kan ik doen en hoe kan ik dit oplossen?

En hoe kan je dat dan scannen zonder videokaart? Dan zou je geen beeld hebben. En wat werkt er dan niet goed? Werken 3D spellen? Ik neem aan dat je Windows gebruik, Start>Uitvoeren>dxdiag>Ok

ja dat vond ik dus ook raar. maar wellicht doordat er ook een intel videokaart inzit die die dan gebruikt in plaats van de nvidia. want ik hoor een nvidia gt 330m te hebben, maar bij dxdiag staat er bij beeldscherm intel hd graphics. als ik echter in de bios kijk staat er bij gpu wel nvidia gt 330m. nu maakt het echter niet zo veel uit welke videokaart er wordt gebruikt, maar straks wil ik een nieuwe game gaan spelen op deze laptop en dan zou ik graag met de nvidia kaart willen spelen, omdat die beter is dan de intel. voorheen kon ik ook switchen tussen deze twee videokaarten door op de knop van VGA te drukken, maar als ik daar nu op druk blijft deze gewoon geel (vroeger sprong die over naar groen). maar het kan ook zo zijn dat dit komt omdat ik geen game heb opgestart en dat die dan wél zal overspringen naar nvidia?

Een klasgenoot van mij kan rechtsklikken op de snelkoppeling van het spel -> Opstarten met grafische processor -> Nvidia. Heb jij ook zoiets?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan