Geen Groepsbeleidsobjecteditor

Status
Niet open voor verdere reacties.

AAlgera

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 aug 2015
Ik hoop dat dit de goede forum is om mijn vraag op te plaatsen, ik hoop maar van wel.
Ik wil dus graag mijn drivers updaten in de Windows Update alleen kan ik dat niet doordat de beheerder Groepsbeleid heeft aangezet. Ik heb opgezocht hoe je dat Groepsbeleid kan bewerken en blijkbaar moet je dan naar MMC>Bestand>Modules Toevoegen of Verwijderen>Groepsbeleidsobjecteditor
Het probleem is alleen, dat er bij mij geen Groepsbeleidsobjecteditor staat en ik heb maar 1 computer (Toshiba Windows 7) waarvan er geen andere computer een beheerder zou kunnen zijn. Voor het geval het nodig is, heb ik hieronder de modules gezet die er bij mij wel staan:
-ActiveX-besturingselement
-Apparaatbeheer
-Autorisatiebeheer
-Beheer van IPsec
-Beveiligingsconfiguratie
-Beveiliginssjablonen
-Certificaten
-Component Services
-Computerbeheer
-Configuratie van NAP-client
-Gedeelde mappen
-IP-beveiligingsmonitor
-Koppeling naar webadres
-Logboeken
-Lokale gebruikers
-Map
-Prestatiemeter
-Schijfbeheer
-Services
-Taakplanner
-TPM-beheer
-Windows Firewall
-WMI-beheer

Hulp zou erg op prijs gesteld zijn!

GPEDIT.MSC is alleen beschikbaar op Professional, Ultimate en Enterprise versies van Windows.
Als je verder wel Administrator-rechten hebt op je computer, dan kun je de instellingen ook doen in de Registry, bij sleutels onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows danwel onder HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft
Kijk in die sleutels (en subsleutels) of je kunt terugvinden welke policy/policies je kunt vinden die invloed heeft op je update-mogelijkheden.

Tijs.

Welkom bij helpmij.nl

waarom zou de beheerder dit uitgezet hebben.
Wat zegt hij als je dit wilt uitvoeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan