• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

geen halve uren

Status
Niet open voor verdere reacties.

aarteland

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2009
Ik kom er niet uit,
Ben bezig met een snipperkaart te maken. Ik heb de indeling af. Nu alleen de formule nog.
Als ik nu bv. Een half uur eerder naar huis ga, dan krijg ik in de berekening wel de goede uitkomst. Alleen wordt de ingevulde 7,5 gecorrigeerd naar een hele 8. En als ik 7.5 in type dan blijf hij wel staan maar wordt er niet van afgeteld.
Wat doe ik verkeerd.

of welke formule moet ik gebruiken.

grt,

aart

voorbeeld-bestandje toevoegen graag.

Dat 7.5 niet werkt komt door de windows voorkeur van getal notaties bij de land instelling.
1000 = 1.000,00

Opzicht hoef je dit niet te veranderen want zo schrijven we in Nederland getallen.

Waarschijnlijk kan je bij de cel eigenschappen de cel als getal instellen met 1 getal achter de komma.

Dat 7.5 niet werkt komt door de windows voorkeur van getal notaties bij de land instelling.
1000 = 1.000,00

Opzicht hoef je dit niet te veranderen want zo schrijven we in Nederland getallen.

Waarschijnlijk kan je bij de cel eigenschappen de cel als getal instellen met 1 getal achter de komma.

hij staat op 2 decimalen ingesteld

helaas

Ik hoop dat je hem kunt openen.
Hij is op een imac gemaakt.

grt

Ik kan het openen, maar waar staan de getallen?
En waar moet er een formule komen?

Ik kan het openen, maar waar staan de getallen?
En waar moet er een formule komen?

die 500,02 is een voorbeeld weet zelf niet hoeveel ik er bij krijg

Ik had op AG 6 de volgende formule

=500,02-SOM(B15:AF26)

de formule werkt wel.
Alleen als ik een halve uur in vult dan haalt hij hem er wel af maar vult gewoon een hele in.

grt

Gaarne nog even de vraag op opgelost zetten (rechts onderaan op de pagina).
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan