geen hard drive??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freaky Legend

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2002
Ik wilde net mijn Windows XP (NL-zonder service packs etc.) 's gaan upgraden naar Media Center (Engelse versie dus schone installatie).

In de beginfase waarin de installatie wordt opgestart gaat alles goed, vervolgens gaat ie herstarten.. en dan krijg ik de melding dat ie niet kan installeren omdat er geen hard drive in zit.

Dus ik kijken in de bios (zitten er namelijk toch echt 2 in mijn PC) en daar bij IDE Hard Drive staat 'None'. Dus ik dacht: ow, ff een harde schijf selecteren dan, maar het enige dat ik kan selecteren behalve 'None' is 'Disable'.

Wie o wie kan mij helpen want dit vind ik geen leuk probleem??:rolleyes:

Alvast bedankt,
Jordy

bedankt voor je reactie, maar ik ben nogal een leek op het gebied van hardware..

Ik weet dat het 2 seagate hd's zijn.. maar wat moet ik nu verder met een diagnosetools??:rolleyes:

met mijn hd is toch echt niks mis..
dus met deze controles ben ik ook niet verder gekomen..

ik herinner mij nu wel dat zo'n probleem voorkomt bij S-ATA.. maar hoe kan ik erachter komen of ik dit nu heb of niet?

Waarom niet gewoon in Bios je Cdrom als eerste boot zetten,Cd er in effe wachten en dan opstarten,zodra je onderin de melding krijg van Cdrom opstarten een toets drukken.
De rest wijst zich van zelf

Nou ik ben eerder bang dat er mischien gewoon een stekkertje los getrild is, dat klinkt stom maar als de bios al niet aangeeft dat er een HD gezien wordt.
De spanning is nog wel aanwezig op de HD, ze starten we met draaien??

@ jjw: m'n hd's doen het gewoon dus lijkt me niet dat er iets is los getrild.

@BANDIT123: Weet niet echt hoe het werkt met de instellingen van de bios. Als je dit ietsje duidelijker kan uitleggen kan ik misschien iets aanpassen.

Is je harddisk wel bootable ingericht?

Geplaatst door Freaky Legend
@ jjw: m'n hd's doen het gewoon dus lijkt me niet dat er iets is los getrild.

@BANDIT123: Weet niet echt hoe het werkt met de instellingen van de bios. Als je dit ietsje duidelijker kan uitleggen kan ik misschien iets aanpassen.

Onder de knop van je Systeem staat niet welk mobo je hebt, wil je ons dat vertellen!

Wat ik had gedacht, gebeurde ook.
Had alles op enabled staan, restart, en logisch: setup start dan niet.

Overigens zie ik ff de logica niet waarom dit het probleem (kan geen hard drive vinden in BIOS) zou oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan