Geen harde schijf aangetroffen.../ help!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Xeon
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Xeon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jul 2006
geen harde schijf aangetroffen...

mensen ik heb een probleem.. mijn laptop is gehackt.. of mijn zusje heeft er mee gerotzooid....

anyway.. ik kom mijn windows niet meer in... ( win.xp prof english)

en wanneer ik het probeer te formateren lukt het ook niet.

namelijk nadat mijn blauwe scherm is ingeladen zegt ie dat er geen schijf is aangetroffen!!

er zit echter een 60 gigabyte schijf in ( ATA )...

ik kom er ook niet meer in via safe mode, ( veilige modus.. )

wie o wie kan mij hierbij helpen!? ben die persoon dankbaar... het liefst zou ik nog mijn data willen sparen die op mijn schijf staan, er staan namelijk heel wat liedjes op!

alvastr bedankt mensen!

Vertel een rustig als je computer aan zet wat er gebeurd en wat voor fout melding je krijg.

Ik vermoed dat je bij de installatie van Windows XP met F6 de diskette met de controllers voor SATA/RAID harde schijven moet melden.
Dat is voor dat blauwe scherm dat jij noemt.

Die controllers staan meestel op een CD-Rom die bij het moederbord van je PC hoort.
Voor het bestand dat je nodig hebt, staat meestal een diskette icoontje .

Boeing_737 zei:
Ik vermoed dat je bij de installatie van Windows XP met F6 de diskette met de controllers voor SATA/RAID harde schijven moet melden.
Dit gaat over een laptop naar ik meen, ik denk dat je dat niet gezien hebt? :)

En geeft je Bios dan wel een Harde schijf aan,controleer dat eerst eens.

(((Laten vallen , kabel los ???))

Admin_Frisian zei:
Dit gaat over een laptop naar ik meen, ik denk dat je dat niet gezien hebt? :)
Ik schrijf inderdaad PC, maar mijn antwoord is ook voor een laptop geldig, mits die een A-drive heeft.

Zoniet, dan zal Windows XP door de laptop bouwer geslipstreamd zijn.

Maar ik wacht af wat TS meldt.

Daar zat ik ook aan te denken, maar we hebben nog geen antwoord gehad, ik ben ook benieuwd, maar volgen mij heeft hij nog niets verknalt.

Dat is voor dat blauwe scherm dat jij noemt.

Die controllers staan meestel op een CD-Rom die bij het moederbord van je PC hoort.
Voor het bestand dat je nodig hebt, staat meestal een diskette icoontje .

Hey klopt.. ik had een onderzoekje gedaan naar die schijven.. schijnt dat SATA schijve niet gezien worden door windows Xp.

alleen.. nu zit ik met hetvolgende : als ik op F6 druk , vraagt ie om een diskette... ik heb geen floppy drive..

Dat is simpel ,ga naar de site van de maker ,en vul daar je gegevens van de Laptop in ,en haal daar de benodigde drivers op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan