geen harde schijf in Bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

BjornMengerink

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2006
Hoi,

In mijn bios heb ik geen hard schijf staan alleen een cd-rom speler. Toch kan ik gewoon Windows booten en gebruiken. Ik wil Windows op nieuw gaan installeren maar zonder harde schijf gaat dat moeilijk ;) Hij wordt nl. niet gevonden tijdens de installatie. Ik heb een SATA HDD 5400 rpm in mijn FS M3438G. Het vreemde is dat ik Windows al eerder heb geïnstalleerd en toen ging het wel goed.

weet iemand hoe dit komt en wat ik er aan kan doen.

Alvast bedankt,

Bjørn

is het niet zo dat je bij een sata schijf drivers nodig hebt.
dus druk op f6 tijdens de installatie

is het niet zo dat je bij een sata schijf drivers nodig hebt.
dus druk op f6 tijdens de installatie

dit heb ik nog nooit hoeven doen. maar het kan ook zijn dat deze standaard op de schijf van fujitsu staan? ik heb die f6 toets nog nooit hoeven gebruiken.
ik installeer nu wel vanaf een andere cd

groeten Bjørn

ja de fijutsi is een recovery schijf die zet alles meteen goed.
waarom gebruik je die niet.

die is beschadigd en geeft foutmelding.
die kan ik dus niet gebruiken. vandaar dat ik dus een andere schijf wilde proberen.

die is beschadigd en geeft foutmelding.
die kan ik dus niet gebruiken. vandaar dat ik dus een andere schijf wilde proberen.

wel die sata drivers zullen dan op dat schijfje van fujitsu hebben gestaan en op de cd waarmee je het nu probeert helaas niet.

je kan proberen de schijfdetectie of hoe het ook noemt in de bios op IDE instellen en dan nog eens proberen...

of je kan proberen wat puppie aanraad dus de sata drivers inladen met f6

of je kan een nieuwe installatie-cd van xp slipstreamen met de sata drivers

Het probleem dat je schijf niet gevonden kan worden is dat er geen sata drivers ingeladen zijn , je moet het volgende doen :

Ga na de website van je fujitsu siemens , typ daar je serie nummer in en je krijgt automatisch een lijst met drivers.
Ga opzoek naar de sata drivers , download deze en open daarna de installer.
Nu wordt je automatisch gevraagd om een lege diskette in te voeren , daarna zet hij de desbetreffende bestanden op de diskette.

Start daarna de pc opnieuw op en boot met de windows xp cd , druk dan F6 om de sata drivers in te kunnen laden.

Daarna zou hij je hdd gewoon weer moeten vinden.

Veel succes ermee ,

Thabomb !:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan