geen hardeschijf meer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennisfranky

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
Hey,

Ik zal bij het begin beginnen, ik heb een pc met win7 deze begint langzaam teworden dus dacht ik nieuwe windows erop. Dus ik mijn win xp cd erin en toen dit. Als ik mijn windows cd eruit haal en gewoon opstart doet mijn windows het gewoon en heb ik gewoon een hardeschijf. Ik heb 2 verschildende windows cd's geprobeerd en doen alle bij onderstaande. Iemand de oplossing?

Groeten,
Dennis

Vermoedelijk heb je of SATA schijf of is de schijf aangesloten op een RAID controller. Met Windows XP setup, moet je dan op F6 drukken, als onder in beeld "SCSI/RAID" aangegeven wordt. Je dient dan wel een floppy met de Driver erop te hebben.

Heb je je ervan vergewist bij je fabricant of alle drivers voor XP er wel zijn.

XP vraagt Raid/sata drivers. Je zal moeten installeren met een geslipstreamde installatiecd.
Zie: http://www.schoonepc.nl/instal/windows_xp_slipstreamen_autstreamer_nlite.html

Maar waarom zet je Win7 er niet opnieuw op?
Heb je image of installatiedvd?
Je hebt toch een legale Win7?
Zo, ja, kan je altijd een Win7dvd van iemand lenen en een nieuwe installatie uitvoeren.

ik zag inderdaad f6 langs komen dit heb ik toen al geprobeerd, kwam weer op deze melding terecht. Het gaat trouwens om een laptop met standaard harddisk ik heb eerder nieuwe windows erop gezet. ik heb nooit iets gedaan aan raid of partitie indeling.

Maar waarom zet je Win7 er niet opnieuw op?
Heb je image of installatiedvd?
Je hebt toch een legale Win7?
Zo, ja, kan je altijd een Win7dvd van iemand lenen en een nieuwe installatie uitvoeren.

ik heb liever win xp mijn laptop is iets ouder dus loopt iets beter. Ik heb het met de orgineele legale win xp geprobeerd daarna met een iets minder legale:rolleyes: . deze iets minder legale is service pack 3

Hoi !

Duik in je bios en kijk of je bij HDD-configuratie kunt kiezen voor: IDE-mode.

Greetz,

Harry.

Het is opgelost!

In de bios stond "SATA Native Mode" op Enable. Na deze naar disable te hebben gezet werkte het.

bedank voor de snelle reacties.

Groeten,
Dennis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan