Geen HD na slaapstand in Windows 7 64

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ger65
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ger65

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2015
Een vriendin van mij heeft een Acer desktop, verder even geen gegevens. CPU 2,9 mhz en 8 Ghz geheugen. Wanneer de computer uit slaapstand moet komen, doet hij dat niet want hij vind de Hard Drive niet meer. Ook met het 5 sec indrukken van de startknop vraagt hij om een bootdevice want hij vind geen Hard Drive meer. Kan wel in de Bios opstarten maar ook daar geeft hij bij bootdevices GEEN hard drive aan, wel DVD, Flashdrive en WIFI adapter. Heb al vele dingen geprobeerd zoals andere kabeltjes, andere Hard Drive en o.a. een uitgebreide geheugentest. Niets helpt tot nu toe en ik heb geen idee meer wat ik nog zou kunnen doen. Heb ook al een low level format uitgevoerd en het systeem opnieuw geinstalleerd maar het probleem blijft. Wie heeft hier ervaring mee of denkt een oplossing te kennen?

Gaat alles wel gewoon goed als windows herstart wordt?
Zo ja, dan ligt het wellicht aan de slaapstandfunctie.

Het komt wel vaker voor dat als windows vanuit slaapstand wakker wordt er bepaalde functies het niet of niet goed meer doen.
De meest voorkomende is overigens het draadloze internet dat niet meer functioneert als ie uit slaapstand komt.

Het is so-wie-so aan te raden om een windows minstens 1 keer per week uit te zetten en nieuw te starten i.v.m. updates e.d. die anders eeuwig blijven hangen.

Niet helemaal. In eerste instantie start Windows pas weer op na een dag of wat uitgestaan te hebben. En dan doet inderdaad het internet het niet meer (Wifi). Staan trouwens twee wifi adapters geinstalleerd op die computer waarvan de oude om een wazige reden niet verwijderd kan worden. (de adapter zelf was kapot en moest dus vervangen worden voor een nieuwe) Dus ook na een paar keer weer "normaal" opstarten doet het internet het slechts de eerste 1 a 2 minuten en klapt er dan uit.

Tja, dat kan van alles zijn zoals bijv. de voeding of het moederbord.
Leen eens een voeding van iemand en kijk of met een andere voeding die het wel goed doet.
Maar eigenlijk zou het hele systeem eens goed doorgelicht moeten worden om hier iets zinnigs over te kunnen zeggen, sorry.

Denk zelf dat er iets niet goed zit in het moederboard. Als ik het met hulp van dit forum niet voor elkaar krijg dan gaat hij maar naar de reparateur meneer. Die heeft de materialen om het geheel goed door te meten. Thanks in ieder geval.

Ik zou de CMOS-batterij eens vervangen (meestal CR2032).
Als je toch in het BIOS komt wat geeft hij daar voor een systeemtijd aan?

Batterij al vervangen en de systeemtijd is correct.

Computer wordt weggebracht want het kan niet anders dan dat het een hardware fout is in het moederbord.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan