Geen HDD in schijfbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

maikel9

Meubilair
Lid geworden
4 mrt 2004
Hoi
Ik krijg hier net een pc met vista ultimate en bij schijfbeheer geeft ie alleen de dvd speler aan maar de hdd van 250 gb is er niet in te zien..
HDD al gecheckt op fouten met diverse progjes maar is allemaal ok,verder geen problemen met software ofzo maar eigenaar is bang dat ie crasht ofzo.
Iemand een idee?
het is een dell inspiron 530 desktop.
edit:Op deze hdd staat gewoon windows op.dus geen extra disk aanwezig.

Laatst bewerkt:
Hoi, glazen bol kijken is nooit mijn sterkste punt geweest. Waardoor (welke user actie) is dit (mogelijk) veroorzaakt / wat is direct voorafgegaan aan het euvel?

Niet bekend helaas...
Hij keek nooit in schijfbeheer en kan mss wel vanaf het begin zijn.
geen spyware,geen virus verder alles oke.
heb het ook nog niet meegemaakt ook.

in system info alleen info over geheugen en processor,niks over hdd.
bij boot device staat wel weer hdd als first boot maar verder nergens info over de hdd.

Zonder te weten wat er direct voorafgaande aan............. gebeurd is, zou mijn eerste gok zijn: jumper geklungel door het baasje (disk staat niet meer als master)?

oke maar dan als dat zo zou zijn werkt het wel gewoon met windows erop?
of is dat normaal?

Nee, als er iemand heeft geklungeld met de jumper(s) (áls) het een IDE schijf is, dan werkt dat niet. Als iemand de C schijf middels de jumpers op slave heeft gezet, dan start de machine niet meer.

Maar hij werkt als een nieuwe....
Bij deze computer kan ik de schijf weer wel zien...snap jij het nog??
Kan op heel internet niemand vinden met hetzelfde..haha
Ik plaats zo es wat screentjes/.

Laatst bewerkt:
Sorry, ik ging er vanuit dat de machine niet wilde starten, dus dat hele jumper verhaal is niet aan de orde. Het zou ook onwaarschijnlijk zijn -> iemand die zijn pc openschroeft, de jumpers verandert en 'm dan wegbrengt omdat 'ie niet meer werkt.
Ik moet je het antwoord even schuldig blijven dus.

Chkdsk etc. zal je wel uitgevoerd hebben veronderstel ik...

Kijk eens met het programma pc wizard of de hdd daar wel goed herkend wordt.
Als de hdd ook SMART ondersteund kan pc wizard ook zo ongeveer de levensduur van de hdd nog berekenen. Of dat echter correct is betwijfel ik maar als die een heel laag % weergeeft moet je je toch zorgen gaan maken denk ik.

& is de pc ook up to date?

Ja ook geprobeerd...
pc wizard en andere test tools voor hdd herkennen de schijf gelijk en geven geen fouten aan.
pcwizard ga ik eens proberen zoals je schreef.
bedankt voor je antwoord.

Ik hoor het dan nog wel ;)

maar zijn alle updates dan nu binnengehaald?

Er zat een rootkit in map drivers en dan in de drivers van WPD-bestandsysteem.
Toen dit was verwijderd had ik de schijf weer terug en heb drivers terug gedownload en werkt weer prima!!

Goed :thumb:

Met welk programma heb je dan ontdekt dat er een rootkit opzat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan