geen(heel zacht) geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

adje30

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2001
Hallo,

Ik heb een packerd bell pc geformateerd en de originele software er weer opgezet (windows98). Maar nu komt er heel zacht geluid uit de boxen wat alleen te horen is met oor tegen de boxen. Alle instellingen staan goed en de geluidskaart is ook goed werkend. Wie kan mij met dit probleem helpen? Ik zal niet weten waar het aan kan liggen.

Adje

Ik heb er ook andere boxen aangekoppeld hierdoor krijg ik eveneens zacht geluid maar wel wat harder zeg maar achtergrond volume dit is wel duidelijk te horen. Ik kan het geluid dus niet harder zetten maar wel zachter.

Dubbelklik eens op het luidsprekericoontje in de taakbalk.
Je krijgt dan een uitgebreide volumeregeling te zien - zie bijlage (het venster kan er bij jou iets anders uitzien. Dat hangt af van je geluidskaart).
Schuif alle regelaars omhoog en kijk of dat het probleem oplost.

Guus.

Laatst bewerkt:
mischien wel maar, maar ik heb de originele drivers geinstalleerd daar moet hij het dan toch weer op doen. Het is van packerd bell en heb daar de restore cd van geinstalleerd dan word alles automatisch geinstalleerd. Ik heb ook gewoon windows 98 geinstalleerd en de drivers gedownload van internet dit ging voorheen voortreffelijk tot vandaag.

Het is een losse en wel een sound blaster PCI 64V van Creative

Ik zou de drivers verwijderen in '"apparaat beheer".De computer opnieuw opstarten en de drivers opnieuw installeren.

Dan ben ik bang dat het kaartje stuk is. Je hebt geen "on board" geluid ?
Je kan hem misschien nog in een ander PCI slot proberen. Misschien een IRQ conflict.
Card er uit halen - opstarten- en weer uitzetten opnieuw er in.

maar als hij stuk is hoe kan het dan dat er nog wel zacht geluid uitkomt??

sorry, het is toch een geintergeerde geluidskaart. Ik nam aan dat die er nog niet waren ten tijde van de Pentium 2.

Heb je de card in een ander pci slot geprobeerd ?
Drivers er uithalen
card er uit
opstarten
uitzetten
ander pci slot
opnieuw opstarten
drivers installeren met instal scherm
Dan moet ie het doen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan