Geen herkenning dvd speler nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crimewolf

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2008
Hallo,

Ik heb vandaag mijn nieuwe pc binnengekregen. Zelf in elkaar zetten etc. Dat eindelijk gelukt en dan wil de dvd drive niet.

specs

C2D E6750
4 gb Geil black dragon
Asus 450 w a-45ga
Gigabyte GA-P35-DS3L moederbord
8600gt

Iemand enig idee? het is een IDE speler. Heb alles al geprobeerd (Master, slave en cable select)

Ik wil windows vista home 64 bit er op zetten.

Mvg,
Rene

Laatst bewerkt:
Misschien een domme vraag, maar heeft hij ook een voedingskabeltje gekregen ?
Je zal niet de eerste zijn die dat vergeet

Ja heb alles aangesloten. Ik kan hem open en dicht doen maar hij detecteerd hem niet in de bios.

zou het kunnen dat hij niet ingesteld is bij je bios of uitgeschakeld?

Kan het niet vinden:

Dit staat er wel

SATA AHCI Mode Disabled
SATA Port 0-1 Native Mode Enabled

Ik heb nogmaals een IDE drive. Gaat het uberhaubt wel werken. Er zit iig wel een IDE op het moederbord =/

hmm
1e vraag: je hebt nog geen os tog?
2e vraag:heb je een floppydrive?
3e vraag: wat betekent iig?:P

hmm
1e vraag: je hebt nog geen os tog?
2e vraag:heb je een floppydrive?
3e vraag: wat betekent iig?:P

antwoord 1e vraag: Ik heb nog geen OS nee. Compleet nieuw systeem. SATA harddisk die hij wel detecteert.

antwoord 2e vraag: Heb geen floppe drive er in zitten, maar kan er zo 1 inzetten.

antwoord 3e vraag: iig betekent in ieder geval

Groeten,
René

okay ik ben er niet zeker van of dit werkt
maar je hebt een floppy drive nodig een opstartdiskette zorgt ervoor dat je via je cd(windows) boot dus waarschijnlijk van je speler. het is bedoeld zodat je via de floppydisk zo in je windows cd boot misschien herkent hij hem wel in windows. maar ik weet niet of er ook een voor vista is

btw heb je ook al geprobeerd op een ander pc?

Laatst bewerkt door een moderator:
Nu heb ik gehoord dat de IDE controller op het niet moederbord brak is. Staat ook als klachten aangegeven bij reviews:( dus word een sata dvd drive kopen

Als je het moederbord net nieuw binnen hebt gekregen, zou ik het terugbrengen.
De IDE controller zou gewoon goed moeten werken, zoals alle andere onderdelen die op een nieuw MB zitten.
Dit valt onder garantie lijkt me.

of die ide terug brengen en een nieuwe sata vragen

Ik heb gezien dat mijn moederbord met de IDE controller veel problemen heeft. Het zit hem gewoon in het moederbord[reviews]. Ik ga zometeen een SATA halen :thumb: daarna horen jullie van mij meer nieuws

Werkt perfect nu ik een sata heb gekocht. 3 tientjes en je hebt een 20 speed dual :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan