geen herkenning hdd bij nieuw moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

flippo2431

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2003
bij vervanging van een oud modbord onder xp en intel,door een recenter socket a van amd ,worden de bestaande hard discs wel herkend in het bios , maar bij verkenner is hier geen spoor van terug te vinden;zit het probleem bij xp?

Geplaatst door flippo2431
bij vervanging van een oud modbord onder xp en intel,door een recenter socket a van amd ,worden de bestaande hard discs wel herkend in het bios , maar bij verkenner is hier geen spoor van terug te vinden;zit het probleem bij xp?

Flippo,welkom bij de Helpmij !!!

Zie je de schijven wel/ook bij administrative tools?

administrative tools

waar vindt ik dit eigenlijk?(administrative tools) toch niet bij config scherm.
nb : xp pro is nl

Re: administrative tools

Geplaatst door flippo2431
waar vindt ik dit eigenlijk?(administrative tools) toch niet bij config scherm.
nb : xp pro is nl

Rechtsklikken op je onderste balk,ga dan naar eigenschappen,dan naar menu Start, dan naar customize,en dan naar advanced.Hier voeg je dit toe,zodat je Beheertools (of hoe het ook heet in NL) Administrative tools toe aan je startmenu.Nu kan je dit openen,en dan zie je je schijven bij Schijfbeheer.

xp hdd en admin tools

laat ons morgen met fris gemoed verder gaan en thanks

Meestal als je een nieuw moederbord hebt, moet je je data weer opnieuw installeren. Tenminste, met mijn nieuwe moederbord moest ik xp ook weer opnieuw installeren. XP moet toch weten met wat voor pc hij te maken heeft.

edit, maar ik begrijp dat jouw schijf wel opstart. Dat deed de mijne niet.

hdd niet herkend bij nieuw bord

ter info: de computer startte WEL op met een oude schijf onder windows ME,de oorspronkelijke schijf onder XP die als slave op dezelfde IDE poort werd geplaatst werd dus herkend in bios maar verder ook niet.met de oorspronkelijke schijf ALLEEN startte de computer NIET op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan