Geen herkenning netwerkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lunatic

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2004
Goedenavond!

Ik wil twee pc's met elkaar verbinden via een crosskabel.
Maar nu wordt bij beide pc's de netwerkkaart niet herkend. Het zijn beide kaarten met de Realtek 8139 chip.

Op beide pc's draait WinXP Pro maar na installatie in het pci-slot krijg ik geen automatische hardware installatie wizard. Ook in apparaatbeheer staan de kaartjes niet vermeld.
Bij het installeren van de drivers via de bijgeleverde floppy's krijgen beide pc's de melding dat er geen pci-drivers kunnen worden geinstalleerd op een non-pci computer...:S:S:S

Ik las al in een topic dat ik iets moet aanpassen in m'n bios>pci/pnp configuratie. Maar wat moet ik dan precies veranderen???

Ik heb de volgende twee systemen:
AMD K6 500Mhz
112 MB geheugen
WinXP Pro

Intel P3 667Mhz
512 Mb geheugen
Win XP Pro

PS

De netwerkkaart in een ander pci-slot plaatsen heeft ook niet geholpen.

Heb je toevallig niet onboard Netwerk, als dit aanstaat in de bios dan wil het soms ook niet lukken, erbij gezegd dat je danook niet pci lan netwerk kaarten hoef te instaleren.

Nou, je zit in de buurt. :D

In de p3 zat nl een ISA netwerkkaart van Eicon en nu ik die eruit heb gehaald ziet ie de Realtek wel.

Maar de AMD ziet de kaart nog steeds niet. Nu heb ik op tweakers gelezen dat de D-versie van de Realtek 8139 chip niet werkt in een pci 2.1 slot. Wel in een 2.2. Nu weet ik niet precies wat voor slot er op het AMD-moederbord zit, maar grote kans dat het geen 2.2 slot is.
Als dit nou allemaal waar is, dan zou ik de Pci-netwerkkaart niet eens kunnen gebruiken. Kan iemand mij dit bevestigen???

Ik ga zelf nu even kijken of de ISA-netwerkaart uit de P3-pc het wel doet in de AMD-pc. Want dan is het probleem natuurlijk ook opgelost. Het gaat tenslotte om het netwerkje.

Mocht het niet lukken, dan horen jullie dat meteen!

Bedankt voor je reactie trouwens! :)

Greetz,

Brian

Ja dat zou best wel kunnen, ik zal het niet bevestigen maar realtek heeft wel eens problemen met bepaalde pci types.
Probeer eerst maar als het niet lukt horen wel het wel weer.
Ik werk zelf ook met realtek, doet het goed, maar ja, bijna elke netwerk adaptor doet het wel goed.
Een eventuele niewe hoeft dan ook niet duus te zijn hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan