geen herkenning

Status
Niet open voor verdere reacties.

peewee41

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2002
2pc 300mhz,2 netwerkkaarten,zelfde werkgroep,crosslink,netwerk aangemeld
1 netwerkaart wordt ook gebruikt als ethernet kaart voor internet modem,geen herkenning

Heb je ze beide ip-adressen gegeven aangezien het crossover is? Kun je wel pingen naar elkaar?

Je stelt je vraag zeer kort en zeer bondig. Misschien te kort en te bondig.

Welke besturingssystemen draaien er op de pc's? Heeft de pc waar het internet op binnenkomt 2 netwerkkaarten? En hoe je heb je verder alles geinstalleerd?

win98 se
host: 1 netwerkkaart die of voor internet of voor netwerk(game) gebruikt wordt.Kan dit wel(loskoppelen)

ip adressen of subnetmasker welke waarden moet ik dan invullen?
pingen?

pc1
client voor microsoft net werken
externe toegangsadapter
realtek rtl8139
tcp/ip gedeeld
tcp/ip thuis
bestand en printerdeling voor microsoft netwerken

primaire netwerkaanmelding
client voor microsoft-netwerken

pc2
client voor microsoft net werken
realtek rtl8139
tcp/ip
bestand en printerdeling voor microsoft netwerken

ps bij pc1 kan ik de werkset niet gebruiken

je kan best twee pc's in een netwerkplaatsen zoals jij dat wilt, maar je moet in de hoofdpc dan wel 2 netwerkkaarten plaatsen. eentje voor het internet en eentje voor je netwerk anders kun je nog alles zo goed instellen maar dan werkt het echt niet.

dankje voor je mailtje,

met 1 netwerkkaart in bijde cp werkt het nu wel,maar ik moet steeds het ip adress invullen als ik een net werk wil starten.

nu heb ik een tweede netwerkkaart er in gezet maar nu kan ik niet meer op internet komen en een net werk krijg helemaal niet meer op gestart.

het vreemde doet zich voornadat ik de tweede netwerkkaart heb verwijderd en de cp heb opgestart hij nog steeds deze netwerkkaart dedecteerd en op de software vraagt hoe kan dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan