geen herstel cd!! en niet opstarten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tieske1

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2007
hallo,

Windows XP kan niet worden gestart omdat het volgende bestand ontbreekt of is beschadigd: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

ik heb hier nu een packardbell laptop staan die hetzelfde probleem heeft als in meerdere topics beschreven, alleen is hier geen herstel cd of de originele cd aanwezig omdat dit een vooraf geinstalleerde versie is en wat ik ook probeer ik blijf bovenstaande melding krijgen.

hebben jullie misschien een oplossing??

gr tieske

opstarten in de veilige modus en systeemherstel uitvoeren kan misschien helpen...
Als je gewoon systeemherstel kan uitvoeren is het nog beter hé maar ik denk niet dat dit het geval is

mmh helaas, zoals ik al zei ik kan geen enkele optie in het f8 menu selecteren overal krijg ik dezelfde melding op terug.

Ik denk toch dat je een herstel-cd moet aanvragen, waar je hem hebt gekocht

Maar is dat dan in Xp ook niet ingebouwd dan? dat je op f10 ofzo kan klikken of f4 of welke toets dan ook...

het is een packard bell laptop, ik denk dat ik gewoon een originele win xp cd bestel en dan gewoon repair uitvoeren in de opstart modus.

Ik kan er op geen enkele manier in alt-F10 werkt ook niet maar de bestanden moeten bewaart blijven(natuurlijk).

als je een versie van Linux download kan je altijd nog aan je bestanden nu aan. Je moet gewoon een cd van linux insteken(gratis te downloaden) en zogezegd installeren maar dit wordt dan gewoon als live-cd uitgevoerd. Linux wordt nog niet direct geinstalleerd op je HDD maar dit is wel een manier hoe je dan nog je bestanden veilig kan zetten op een Externe HDD als je die hebt of DVD's moest je willen...

Ik weet niet wat de toetsen zijn bij packard bell voor een recovery enzo en of dit ook bij Xp is:confused:
Bij mij is het allessinds zo dat wanneer ik alt + f10 intik ik kan herstellen maar ik heb dan vista en een Acer laptop

Opstarten en gelijk F11 rammelen , dan kom je in een menu waar je terug kan naar fabrieksinstellingen;)

Joepie!!!

Hallo,

Het is opgelost door gewoon de cd van win xp te runnen bij het opstarten.

chkdsk/r, opnieuw opstarten en probleem opgelost.:thumb:

Het was niet meer mogelijk om via de verborgen partitie te herstellen want die werd ook niet meer herkend.

bedankt voor de reacties!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan