Geen herstelconsole op dvd xp nl sp3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Windowsfaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 jan 2010
Ik heb een Xp sp3 installatie van het internet gedownload, maar als ik windows xp wil repareren dan gaat het mis.
Ik doe de dvd in de dvd lade en herstart de pc, als ik bij windows xp setup ben dan ziek ik GEEN herstel console:confused:win2.jpg

Is er iets uit de installatie weggehaald??

Of doe ik iets fouts?

Wie kan mij helpen?

Windowsfaq

Herstelconsole zit een stuk eerder, namelijk in het eerste keuzevenster waar je dan de R van Herstelconsole moet ingeven. Jij heb blijkbaar daar de Enter gegeven van XP installeren, de F8 toets gebruikt en daarna gedacht XP te kunnen repareren via een in-place reparatie/upgrade van XP.
Ook kan het zijn dat je een soort 'unattended' XP installatiecd hebt gedownload die je alleen toestaat om te installeren, niet om Herstelconsole op te starten.

In je schermafdruk ben je op de plek waar normaal gesproken gekozen kan worden voor de R van in-place reparatie/upgrade van XP. MAAR het lijkt erop dat je nu geen bruikbare XP cd hebt, want daaraan zijn de volgende eisen gesteld:
- XP Home danwel XP Professional moeten overeenkomen met de XP op de harde schijf
- Dezelfde taal als de XP op de harde schijf
- OEM of Retail of Volume License versie van de CD moet overeenkomen met die van de XP op de harde schijf
- Service Pack versie op de CD moet hetzelfde zijn of hoger dan Service Pack versie van XP op de harde schijf

Oftewel: Voor een in-place reparatie/upgrade moet de XP CD aan een hoop eisen voldoen. En voor Herstelconsole moet je in een eerder keuzescherm de R kiezen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan