geen icoon internetverbinding in taakbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

gpsurfer

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2001
Hallo, sinds een 2-tal maanden heb ik een nieuwe computer met als besturingssysteem XP. Echter, wanneer ik verbinding maak met internet verschijnt er geen verbindings-icoontje in de taakbalk onderaan.
Ik moet dus elke keer de verbinding verbreken via outlook->bestand->offline werken. Erg omslachtig.
Dus je raadt het al: Waar kan ik het icoontje onder xp vinden waarmee ik simpelweg via taakbalk de verbinding kan verbreken? Ik neem aan dat dit bij XP toch ergens moet staan.

Alvast bedankt!

Gertjan

Ga naar start, instellingen en kies daar netwerk en inbelverbindingen. Klik rechts op je inbelverbinding en kies voor eigenschappen en zet onderaan een vinkje bij Pictogram op de taakbalk weergeven gedurende de verbinding

Hai Mario,
dit lukt nog niet echt met name omdat ik via start geen keuze: instellingen, kan vinden (ik heb een XP startmenu) of bedoel je programmatoegang en -instellingen?
Daarnaast heb ik via andere wegen nl. eigenschappen voor internet alleen de mgoelijkheid "pictogram weergeven in systeemvak gedurende verbinding" en dat geeft geen verandering.
Kun je me nogmaals aangeven hoe je via het XPstartmenu daarkunt komen? "Pictogram op taakbalk weergeven gedurende verbinding" heb ik nl. nog niet kunnen vinden....

Nogmaals bedankt voor de moeite!!

Groet Gertjan

Start\netwerkverbindingen. Eigenschappen van je verbinding, tabblad algemeen.

Groetjes,
Bennie

Bennie,
Ik vind dus niet de map netwerkverbindingen in mijn startmenu. Wel netwerklocaties, echter daarachter zit geen tabblad algmeen en eigenschappen van je verbinding achter. Dit is lijkt me toch wel het normale xp startmenu (zie printscreen).
Is dit het normale startmenu? En zo ja hoe verder?

Laatst bewerkt:
Klik met rechtermuis op deze computer
Kies het tabblad hardware
Kies apparatenbeheer
Kies daar modem (voor telefoon internet)
of kies netwerkkaart voor kabel of adsl
Kies eigenschappen
en afhankelijk van je netwerkkaart-type (modem-type)
vind je daar ergens de instelling om het pictogram op de taakbalk te activeren.

succes Jan

Wat Mario wilde doen kan ook zo :

Open de explorer (mappen bekijken)
ergens onderaan zie je mijn netwerklocaties
klik hier met de rechtermuis op
kies dan eigenschappen
klik dan met de rechtermuis op netwerkverbinding
en kies eigenschappen
hier zie je dat je het pictogram kan aanvinken

Dit is misschien nog de snelste oplossing

Succes Jan

Als je er niet in komt dan:
Druk op de windowsknop samen met de E. Dan start het explorerscherm op. En dan doen wat er al gezegd wordt.

Badnkt Jan,

dit begint echt een uitdaging te worden ;o)
Ik heb beide opties uitgevoerd, de laatste die je hebt geopperd is inderdaad het snelst maar dan kom ik uiteindelijk in een leeg veld genaamd netwerkverbindingen.
Links staan dan vier 'mappen' onder elkaar, nl: netwerktaken, zie ook, andere locaties en geheel onderaan details (met een submap genaamd netwerkverbindingen systeemmap in de kleur zwart en hier kan ik niet op klikken). In de verschillende mappen zitten weer submappen. Het veld rechts is leeg.

Ik maak overigens verbinding met planet internet via isdn (quatrovox) en dat werkt prima. Zou er geen netwerk zijn?

Ik heb overigens geprobeerd een printscreen (word) bij te voegen echter dat werkt schijnbaar niet, hetgeen jammer is want daar kan ik het mee verduidelijken lijkt me.

Bij de andere optie krijg ik onder apparaatbeheer onder modemS-> eigenschappen -> diverse tabbladen ook geen aanvinkmogelijkheid voor een icoontje.

T wordt wel moeilijk zo niet?
Misschien nog andere opties mogelijk?

Gertjan

Kijk eens in outlook extra/opties/verbindingen
wijzigen internet verbinding
of in internet explorer
extra/internet opties/verbindingen

Kijk eens wat voor verbinding je eigenlijk hebt.

huidige standaardverbinding : Planet Internet
Daarbij is altijd mijn standaardverbinding kiezen aangevinkt

internet verbinding

Dus je hebt blijkbaar een verbinding genaamd planet internet
dan zou je verwachten dat je deze verbinding ook ziet staan in de map netwerkverbindingen
dit is echter niet zo want dat heb je gecontroleerd,
je hebt daar een lege map
Dan zou ik het zo een twee drie ook niet meer weten

Misschien dat andere helpmij-ers je kunnen helpen.

Jan

Ps zoals Mario het bedoelde was :
start/configuratiescerm/netwerkverbindingen
probeer dit toch nog eens.

Laatst bewerkt:
Helaas is het probleem nog niet verholpen en ben ik nog niet echt verder afgezien van de kennis die ik heb opgedaan met de tips hierboven. Toch ben ik nog geen internet icoon in mijn taakbalk rijker. Is er iemand die mij nog met dit probleem zou kunnen helpen?

Groet Gertjan.

Probeer eens in Internet Explorer > Extra > Internet opties > Verbindingen. Klik op je Planet verbinding > Instellingen > Eigenschappen. Bij mij staat dan "Pictogram in systeemvak weergeven gedurende de verbinding" aangevinkt.

Ok, zo staat dit mij mij ook aangevinkt, maar wat is precies het systeemvak? Het onderste vak is toch de taakbalk? In de taakbalk rechtsonder staat in ieder geval geen icoon...

Systeemvak of System Tray is het rechtergedeelte van je Taakbalk. En daar ZOU dan nu een icoon moeten staan als je verbinding hebt. Misschien een tekortkoming van je driver??? Ik weet het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan