Geen idee wat dit kan zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timothyvdb

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2005
Ik heb een Asus p5a moederbord, met een AMD k6-2 processor@400Mhz.
128 mb ram, cd, cdrw, floppy.
En ik maak gebruik van mijn AGP-port d.m.v. een Nvidia RIVA TNT2 M64.
Maar wat nou het probleem is, ik heb windows XP geïnstalleerd, en telkens als ik een programma opstartte dan duurde het 0.5 - 5 minuten tot de pc uitviel en opnieuw opstartte.
Dus heb ik maar windows 98 SE geïnstalleerd, en de driver voor mijn nvidia kaart van nvidia.com geïnstalleerd.
Maar als ik de pc opnieuw opstart, na het installeren van de driver, zegt ie dat de adapter niet goed is en zit ik weer met 16 kleuren en 640x480 opgescheept.
Dus stel ik m in op 800x600 met 16 bit kleuren (hoger kan niet???) en dan gaat ie me pc opnieuw opstarten.
Leuk hoor, eerst staat er: windows word nu opnieuw opgestart, dan staat er een stom balkje te knipperen en doet ie niks meer.
Dus start ik m handmatig opnieuw op en ben ik terug bij de verkeerde adapter enzo.
Ik zal dus gewoon windows xp moeten installeren, maar heeft iemand een idee wat er nou mis kan zijn?
Ik vat het echt niet want volgens windows voldoe ik aan de minimum eisen en hij zegt ook geen problemen te hebben. In windows xp is de driver perfect, en heb ik gewoon 1024x786 met 32-bit kleuren.
Ik vind het gewoon jammer dat ik niet gewoon eens een keer een goed werkende OS heb en ik altijd met de problemen gebakken zit.:(
Iemand met een idee wat ik kan doen???
Please help ik begin echt neigingen te krijgen dat ding weg te gooien ofzo...
Oh ja, nog wat specificaties:
2x hd 5400 rpm 9gb, 6gb.
128 mb ram pc100. Ik heb ook nog een 100% specificatie waar echt alles in staat. Als iemand hier iets aan heeft en denkt mij te kunnen helpen doe dan graag een mailtje naar Timothy_vdb_90@hotmail.com of voeg me toe aan je msn want ik wil m snel proberen te maken.
Alvast bedankt voor het lezen dan maar

:p :p

Ga eerst maar eens kijken voor een video driver.
Windows geeft je met een update de allerlaatste driver en die viel ook bij mij niet goed.

Neem ook niet de laatste twee nummers. Heb je nog niet een oude in je install map staan?

Het systeem welke je aangeeft hierboven is wel een beetje magertjes om XP op te installeren.
Als ik jou was zou ik voor 98 gaan.
Zorg er dan voor dat je alle drivers bij de hand hebt van je:

Videokaart.
Geluidskaart.
Chipset.
Eventuele overige hardware.

Heb je ook apparaatbeheer in de gaten gehouden voor eventueel foutief geïnstalleerde apparaten?
En vergeet de tip van Elisa niet.

NB. 1024x768 gaat prima op een TNT Riva.

Hoezo service? :D
Dat chipset verhaal van mij gaat niet op zeker, ik zie ze er nergens bij staan tenminste?

Geplaatst door Admin_Frisian
Hoezo service? :D
Dat chipset verhaal van mij gaat niet op zeker, ik zie ze er nergens bij staan tenminste?

????ikke ni snappe

Nou, ik bedoel, staat er ook een chipsetdriver in de lijst van Asus?
Nee zeker?

Dat zijn alle drivers , ik heb hier nog een P5A en heb alleen die maar ,draait nog als een lier op 95

Tja, die drivers heb ik al geprobeerd. Enige wat ik dan kan is 256 kleurtjes krijgen i.pv. 16:(
Ok, ok systeem is inderdaad wat magertjes voor XP maar hij loopt er wel op, perfect, totdat ie uitvalt...:(
Kan dit uitvallen aan mijn trage systeem liggen of is er ergens iets niet in orde?

Elisa schreef: Ga eerst maar eens kijken voor een video driver.
Windows geeft je met een update de allerlaatste driver en die viel ook bij mij niet goed.

Neem ook niet de laatste twee nummers. Heb je nog niet een oude in je install map staan?

een oude driver? ik heb wel de originele drivers, maar die geeft aan dat de adapter niet overeen komt en daar schiet ik niet mee op. Maar de videokaart is wel in orde, anders zou ie in xp ook problemen moeten hebben.
Een video driver heb ik dus, maar werkt niet.
Maakt de versie van directx trouwens nog uit?
Ik heb nu dus 6.1a en normaal heb ik volgens mij 8.1 erop staan, maar laatst heb ik windows opnieuw moeten installeren, definitief vastgelopen:( , en sindsdien heb ik me directx niet meer gewijzigd...
In ieder geval bedankt voor jullie reacties:)

Als je je videokaart even opschrijft met type en nr er bij dan kun je op het internet de juiste drivers opzoeken.

Het begint een beetje verwarrend te worden nu.
Als ik het goed begrijp heb je er voor gekozen om win XP op deze machine behouden maar heb je last van spontane herstarts?

De driver die Bandit aangeeft moet goed zijn.
De nVidia Riva wordt ook standaard prima herkend in windows XP als ik het mij goed herinner.
Ik heb op mijn oude pc boven ook nog zo'n ding zitten.

Heb je in XP al in apparaatbeheer gekeken, of alles klopt?
Om spontaan herstarten te voorkomen, ga naar Start--> Configuratiescherm--> Systeem--> Tabblad geavanceerd
Klik bij "opstart en herstelinstellingen" op de knop "instellingen"
Vink "de computer automatisch opnieuw opstarten" uit.

Als de computer zich nu weer verslikt zal er een blauw scherm verschijnen met een foutbericht, dit bericht mag je hier eventueel ook wel even plaatsen .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan