geen IDEE

Status
Niet open voor verdere reacties.

kjekin

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2010
Ik heb een website gemaakt voor een school http://www.bs-debrug.be

bovenaan vind je een javascriptje met een jarige.

momenteel wordt de jarige iedere dag handmatig aangepast.

is er een mogelijkheid om een lijst van jarige aan te maken (vb in excel)

en dat deze automatisch wordt aangepast in de website ?

thx voor je inspiratie !!:confused:

Goedemorgen,

hoe makkelijk dit gaat hangt af van jouw ervaring.

Ik zou zelf zoeken in de volgende mogelijkheden:
- maak een ACCESS database-je (maak een verjaardagstabel vanuit de schoolcomputerbestanden) en gebruik die op de site. Voor de jarige te vinden heb je een ASP-scriptje nodig. Vervang de tabel ook regelmatig.

- je kunt het ook doen met een PHP-scriptje en dan een MySql databaseje

- een beetje omslachtig. Zet alle leerlingen met hun verjaardag in het javascript in een array en lees die uit. Je kan dan wel met privacyproblemen te maken krijgen, maar het kan werken.

(php + mysql)
Ik zou het gewoon in de database zetten...
en dan ga je kijken naar de datum... is de datum(zonder jaar) gelijk aan de datum van vandaag. Dan wordt tie weergegeven..

En ik zou je titel even aanpassen als ik jouw was... geen IDEE heeft niets met de inhoud van je vraag te maken... Zet er bijvoorbeeld neer: scripje voor verjaardagen

Goedemorgen,

hoe makkelijk dit gaat hangt af van jouw ervaring.

Ik zou zelf zoeken in de volgende mogelijkheden:
- maak een ACCESS database-je (maak een verjaardagstabel vanuit de schoolcomputerbestanden) en gebruik die op de site. Voor de jarige te vinden heb je een ASP-scriptje nodig. Vervang de tabel ook regelmatig.

- je kunt het ook doen met een PHP-scriptje en dan een MySql databaseje

- een beetje omslachtig. Zet alle leerlingen met hun verjaardag in het javascript in een array en lees die uit. Je kan dan wel met privacyproblemen te maken krijgen, maar het kan werken.

mijn ervaring met een database in een website gebruiken is nihil
kan dus wel een probleempje geven :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan