Geen inlogpagina Belkin 54g F5D7230-4

• Onderwerp starter Onderwerp starter Scoob
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Scoob

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Hallo

Sinds vandaag krijg ik geen toegang meer tot de router, voorheen kon ik altijd inloggen in de router dmv het ipadres 192.168.2.1
Nu was er vandaag een probleem met de internetprovider; mijn internet was afgesloten, maar dit bleek een fout te zijn en hebben ze me weer opnieuw aangesloten. Ik kan wel internetten door de internetkabel vanuit de modem direct in de pc te stoppen, maar met tussenkomst van de router lukt dit niet meer. Nu dacht ik dat ik gewoon het macadres zou moeten klonen in de router, alleen deed het volgende probleem zich voort; Bij het intypen van 192.168.2.1 kan hij de inlogscherm van de router niet meer openen, voorheen kon dit altijd wel.
Ik heb verder de router al gereset dmv 20 seconden het knopje aan de achterkant in te drukken.

Verder heb ik kabelinternet en windows XP (firewall ook al uitgezet en geprobeerd maar zonder succes)

Weet er iemand misschien een oplossing? Bij voorbaat dank!

doe eens
start
uitvoeren
type dan
cmd
geef een enter.
type nu eens
ipconfig
geef een enter
envertel eens wat er bij standaard gateway staat

@ puppie

Er staat dan bij standaargateway: 192.168.1.1

dan log je met dat nummer in op je router.

Heb ik gedaan. Heb dat nummer ingevuld in internet explorer, maar ook dan geeft hij niet de pagina van de router weer.

Heb ook in het dos venster, ping 192.168.2.1, en ping 192.168.1.1 gedaan. Krijg bij beide de melding Time-out opdracht.

je bent toch wel via een draad met de router verbonden.

Jep, de pc is verbonden met de router via een kabel.

Haal de stroom eens van je internet provider zijn modem af en ook de stroom van je router (belkin) computer ook uit.
dan doe je eerst de stroom weer op de modem van je internet provider.....wachten tot alles weer stabiel is.
dan doe je de belkin router weer aan het stroom.....computer weer aan
nu probeer je weer in je router (belkin) te komen.

en je hebt wel het kabeltje in de wan poort zitten.
dus van internet provider naar belkin...

Ja het internetkabeltje zit in de wan poort, ook brandt het lampje op de router zelf dat hij internet 'ziet'.
Maar moet het kunnen dat de routerinlogpagina ineens een ander ipadres heeft gekregen? want al 3 jaar lang log ik in op 192.168.2.1, kan dat veranderen?

Doe die ipconfig nog eens en plaats dan hier wat je daar ziet.

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: Belkin
IP-adres: 192.168.2.2
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.1.1

dan zou je normaal met 192.168.1.1 naar binnen kunnen.

maar wat staat er eigenlijk in de handleiding....

in de handleiding staat dat ik 192.168.2.1 in internet explorer moet invullen om op de router in te kunnen loggen, dit lukte ook altijd. En nou krijg ik in internet explorer steeds de melding dat hij de pagina niet kan weergeven, zowel bij 192.168.2.1 als bij 192.168.1.1

je zet toch niks voor deze getallen.
dus geen www maar alleen de getallen

nee ik typ alleen de cijfers in. Als ik in dos ping naar de router, en dan een time out krijg is toch ook niet juist?

heb je toevallig een ander utp kabeltje wat je kunt gebruiken.
van wie krijg je eigenlijk internet.

@home is mijn internetprovider, ik heb het inmiddels ook met een andere utp kabel geprobeert, maar dat lukt ook niet.

hmmmm dat je dan geen internet meer hebt na de reset knop achterop ingedrukt te hebben dat klopt.
@home wil een cc nummer in de router hebben staan.
Ik zou de cd van de router erbij pakken en de belkin helemaal opnieuw installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan