Geen internet (adsl) met Netgear DG834GB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefan85

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2001
Hallo allemaal,

ik heb een probleem waar ik mijn hersens ondertussen over breek.

Het zit als volgt:
Omdat ik draadloos wil internetten heb ik een nieuwe modem/router aangeschaft. In plaats van een Speedtouch 510 bezit ik nu een Netgear DG834GB. Vandaag probeerde ik hem aan te sluiten maar stuitte op een probleem.

Het aansluiten en instellen lijkt geen probleem, maar tijdens het instellen geeft de wizard aan dat er geen adsl verbinding/signaal is gesignaleerd; hij pikt geen signaal op van de adslverbinding. Echter werkt het internet met mijn oude Speedtouch probleemloos.

Even ter verduidelijking: de kabels zijn allemaal goed aangesloten, dus daar kan het niet aan liggen. En ik heb adsl van Hetnet.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want het zou te gek voor woorden zijn dat ik deze modem/router voor niets heb gekocht.

Alvast bedankt!

Lijkt erop dat er een defect in de Netgear zit, misschien een slecht RJ11 contactje.
Misschien ff omruilen in de winkel voor een andere, dan weet je in ieder geval zeker waar het aan ligt.
Hebben ze niet toevallig een ISDN versie meegegeven aan je?

Brandt je DSL lampje of knippert tie ?

groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Hoi Hoogteijling,

Dank voor je reactie! Ik zat zelf ook aan een defect te denken, maar kan het met bijna niet voorstellen.

Wat is precies een RJ11 contactje? Zo'n standaard telefoonstekkertje? Er zit namelijk ook een 'rare' kabel bij. Met aan 1 zijde een 'grote' plug net als op een netwerkkabel en aan de andere zijde een kleine telefoonstekker. Die grote hoort officieel in de splitter, wat overigens niet gaat werken omdat daar alleen een kleintje in past. Maakt dat verschil?

Zojuist heb ik alle instellingen van HetNet handmatig ingevoerd, maar hij kan nog geen verbinding maken.

Doe ik nou iets fout? Het is toch niet meer dan een kwestie van aansluiten en instellingen invoeren?

gr

ps: 1. mijn dsl lampje knippert en 2. ik heb geen isdn versie erbij gekregen

Laatst bewerkt:
Als je dsl lampje knippert wil dat volgens mij zeggen dat je geen (a)dsl verbinding hebt.
Volgens mij moet dat lampje ook gewoon continu branden ook al staan er instellingen in je Netgear niet goed (zoals aanmeldingsgegevens).

Met ISDN versie bedoelde ik dat je een andere Netgear moet hebben wanneer je thuis ISDN hebt, vaak zit er dan gewoon een sticker op de doos geplakt wat aangeeft dat ie voor een ISDN lijn geschikt is.

RJ11 is het zogenaamd e telefoonstekkertje (smal)
RJ45 is het zogenaamde netwerkstekkertje (breed)
Ik denk als je goed kijkt naar het RJ45 stekkertje dat daar alleen de binnenste 4 contacten zijn aangesloten.
In dat geval kun je dit kabeltje dus gewoon zien als een gewoon telefoonkabeltje.
Ik neem aan dat de DSL aansluiting op je Netgear een RJ11 is en geen RJ45?

Ik maak uit je verhaal op dat je ook nog een huistelefoon hebt (vaste lijn), heb je al eens geprobeerd om alles aan te sluiten maar je huistelefoon achterwege te laten, dus de splitter er tussenuit laten en direct op je Netgear?

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Ik heb het nog eens uitgevogeld en ik heb echt de goede versie Netgear, aangezien ik geen ISDN heb hier thuis.

Dank voor je reactie op de verschillende stekkertjes. En inderdaad gebruik ik de RJ11 om hem aan te sluiten. Tevens heb ik het ook geprobeerd om hem werkend te krijgen zonder telefoon o.i.d. er tussen. Dit mocht helaas ook niet baten. Alle opties heb ik geprobeerd en alle instellingen geprobeerd, maar er zit geen fut in. Morgen ga ik er maar eens mee terug naar de winkel.

Ik hou je (jullie) op de hoogte! Bedankt voor je hulp alvast!

Heb je ook precies dezelfde kabels gebruikt om hem aan te sluiten als bij de Speedtouch 510?
Anders zou ik nog even je Speedtouch 510 aansluiten, kijken of je DSL lampje op deze wel continu gaat branden (na een minuut of zoiets).
Vervolgens de Speedtouch weghalen en de Netgear ervoor in de plaats hangen (de telefoonkabel dus laten hangen en alleen ompluggen).
Maar dat zal je ongetwijfeld zelf ook al gedaan hebben.

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan