geen internet alles klopt wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouman4

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2003
ik heb een router vast daar werkt alles op dan een
linksys wireless wap54g acces point werkt perfect niks mis mee tot daar werkt het. aangezien ik nogal wat afstand moet over bruggen grotere antenne,s erop met spoel erin helaas een paar dikke muren.

haal halverwege het huis zelfde verdieping nog maar 60 % niks mis mee heb aan de andere kan een d link range axtender alles zelfde ip subnet gateway en weet ik nog meer.

acces point een eigen static range booster ook opgenomen in het netwerk signaal opgepikt van uit dat punt naar de schuur pikt de pc het daar weer op 50 a 60 %.
niks mis mee eigen ip de gateway pikt hij op maar daar komt het gedonder internet wat is dat denkt dat ding.

terwijl toen de range extender in huis stond bij het 60 procent punt en ik over switchte naar het 100% signaal van dat kastje was er niks aan de hand.

vermoed dat hij nu 20% heeft ofzo maar hij pikt wel alles op van het hoofd netwerk en acces point maar verders met een verbinding waar je niks mee kan heb ik er wijnig aan wat doe ik fout heb al van alles gedaan.

gatewai aangepast dns en weet ik nog meer pc static zetten ook nuteloos
of is het gewoon dat ze niet samen werken lijkt me stug want dan had hij in de 60% zone niet van acces point naar range extender vlekenloos kunnen over switchen.

ik vind het vreemd

daarbij router ziet die externe pc ook via de extender

heb even netwerk getest externe pc ziet werkgroep wel pc,s binnen ook kan er niet op binnen zien extern niet
extern trok wel 16 update,s binnen maar internet homaar rarara hoe kan dat dan is er toch internet nodig lijkt mij wil hij dat van internet halen

Laatst bewerkt:
Hoi Bouman4,

Nou, dat is een hele brok informatie. Af en toe een leestekentje of een andere zin beginnen maakt het wel zo makkelijk om het verhaal te lezen.

Dit is wat ik heb begrepen (dus verbeter maar als het fout is :) ) :

Je hebt een router (Lynksys) in huis en ergens ook een Range Extender (d-link).

Je hebt een aantal PC's binnen en ook eentje in de schuur (extern noem je hem).
De pc extern geraakt niet op het internet maar ziet wel de interne PC's. De interne PC's zien de externe niet.
De externe PC ziet blijkbaar de range extender niet want hij pikt het signaal van het hoofdnetwerk op, echter is de verbindingssterkte maar 20% dus kan je der niet veel mee aanvangen.

Mijn vragen:

1. Hebben alle PC's hetzelfde OS?
2. Welk type D-link heb je?
3. Als je zegt "een netwerktest", wat bedoel je precies? Pingen?
4. Hoe weet je dat de Range Extender goed is geconfigureerd? Kan je dit checken?
5. Staan alle PC's in dezelfde werkgroep?
6.
daarbij router ziet die externe pc ook via de extender
Hoe heb je dat getest?

router eminent verdeeld hier alles
dat gaat alemaal goed dan de linksys acces point werkt ook goed
maar haal door teveel opstakels de schuur niet vandaar de d-link extender soort stand alone signaal op pikker en door zender dwl-g710

die staat ergens geschat op 20% van wat linksys verstuurd vanaf extender heb ik 60% in de schuur

hoe heb ik getest dat het wel werkte op een punt waar ik linksys signaal had en extender daar opakte daar had ik 60% linksys en omdat extender naast de pc lag 100% overpakken met internet en alles ging vlekken loos.

nu heb ik de extender een einde verhuisd waar hij zo,n 20% ontvangt van de linksys geschat dan want hed dat nog niet gemeten.

ip gateway subnet alles komt door.

netwerk is enekelde getest door dus de andere pc,s te zoekken.
mans zegt trouwens dat het in de gateway ligt
maar de pc trok wel 16 update,s binnen via internet wel kanp dat dat wel kan maar zelf er niet op kan.

ik zal eens even een lijstje van de instelingen maken

DNS Relay
The DNS Relay is currently enabled. Relaying to: 194.134.5.5 (primary DNS from remote server)
194.134.0.97 (secondary DNS from remote server)

Please select the DNS Relay to be: Disabled
Enabled

Primary IP Address
IP Address: 192 .168 .1 .1
Subnet Mask: 255. 255.255 . 0

Secondary IP Address
IP Address:196 .254 .20 . 135
Subnet Mask:255 .255 .255 . 255

linksys wap54g

IP Address : 192 .168 .1 . 30
Subnet Mask : 255 .255 . 255. 0
Default Gateway : 192 . 168 .1 . 1

extender
Ethernet
MAC Address 00:19:5b:44:7e:1b
IP Address 192.168.1.32
Subnet Mask 255.255.255.0
Gateway 192.168.1.1

ben een stukje verder heb even een linksys
usb kastje geleend voor de pc in de schuur.
en dan pakt hij alles wel vlekkenloos ding heeft een booster tot 30%
vreend genoeg ontvang ik nu maar 34% in plaats van 50 tot 60 met de sitecom stick.
waar het alemaal maar vaag en hal mee werkte.
ben er intussen ook zeker van dat alles gaat via me extneder want als ik die uit zet is daar alles weg.
denk dus dat het aan de sitecom software of stik ligt al werkte het wel toen de opsteling wat meer bij elkaar stond.
iemand nog een idee hoe dat kan.
ik woon nogal ruim en overbrug nu zo,n afstand van een meter of 50 door een houte muur dikke brand muur slaapkamer houte muur nog een houte muur stenen muur en nog een stenen muur.
buiten de open vlakte in heb ik voor die afstand geen extra,s nodig maarja dan is het signaal vrij ik vermoed zelf dat het aan het signaal verlies lag.
wat ook al in een antwoord werd opgegooid.
iemand een idee wat ik het beste kan gebruiken om toch met zo min mogelijk boosters extenders aan de gang moet.
ik dacht zelf heb nog een paar oude 27 mc antenes liggen aan de muur schroeven antenes van dat geval af en hopa aansluiten op me sprieten.
maar denk dat dat het niet helemaal gaat worden.
of dat het beheer van zendmachtegingen ineens aan de deur staat van meneer we meten hier een signaal wat niet is toegestaan.

Je probleem lijkt mij inderdaad een probleem van signaalsterkte te zijn.
Een mogelijke verklaring voor het Sitecom probleem is dat de Sitecom, wanneer alles dichter bij elkaar stond, niet met de extender maar met het acces point verbinding heeft gemaakt. In de schuur is dat acces point natuurlijk niet te bereiken. Alleen rest dan de vraag waarom er 60% signaalsterkte wordt aangegeven? Kan buggy software zijn?

Je kan je wifi signaal versterken via antennes en versterker. Let wel op, een normale indoor wifi antenne heeft een output van ongeveer 32 milliWatt.
Wifi signaal werkt met microgolven van 2,54 MHz. Wanneer je dit signaal zwaar zou versterken, kan je in theorie je schuur in brand schieten met deze stralen (moet dan wel heeeeeel zwaar versterkt worden).
Dit gewoon om aan te geven dat het niet allemaal zo onschuldig is.

Enkele voorbeelden van antennes :

Yagi Antennas
Yagi antennas were the design of two Japanese people, Hidetsugu Yagi and Shintaro Uda, and are sometimes referred to as Yagi-Uda antennas. They were originally designed for radio, but are now also used for 802.11 systems. These antennas are typically very directional and are used for point to point, or to extend the range of a point to multi-point system. We highly recommend using the RadioLabs 14 or 16 element weatherproof Yagi antenna if you want to install your system outside. They have excellent signal strength and in the right circumstances can communicate for miles!

Backfire antennas - The backfire is a small directional antenna with excellent gain. They look similar to a parabolic dish, but the gain isn't as high. We highly recommend Backfire antennas for point to point or point to multipoint systems because of the excellent gain and the good noise figures. We offer a backfire antenna with 15 dBi of Gain!! This is excellent considering the antenna is only 10 inches diameter. Almost invisible!!

Hoop dat dit nuttige info is.

ok kan dus een bugje in de software zijn nou met de sitecom had ik ook geswitcht naar het extender signaal van 100% en toen werkte het maarja toen kreeg die ook een flinke ladind signaal denk eerder aangezien een krachtiger ding 32% krijgt de sitkom wel 50% geeft of 60% hij is erge instabiel en wisselt dan als een gek terwijl je zou zeggen moet met zo,n signaal stabiel zijn.

maarja met wat boosters en extenders werkt het nu.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan