geen internet en dan weer wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
Berichten
842
vanaf de modem loopt de netwerkkabel naar de router. daar gaat 1 kabel naar pc 1 en een andere naar pc 2. als ik de modem reset (stekker eruit en erin) krijg ik maar op 1 pc internet de andere doet het dan niet. instellingen van beide pc "s zijn goed want als ik de netwerkkabel van pc1 eruit trek modem reset heb ik internet op pc 2 en andersom maar ik wil natuurlijk op alle2 tegelijk internet. op me router staan geen knopjes of dingetjes die ik uitkan schakelen gewoon de kabels erin en klaar. waarom lukt het niet om via de router met 2 pc internet te krijgen maar wel afzonderlijk van elkaar (1 losgekoppelt) van de router ? 1 pc loopt op windows 98 en 1 op xp en het is een kabel aansluiting. de firewal van xp lijkt me stug want als ik pc2 (w98) afkoppel doet pc1 (XP) het en andersom.
 
Laatst bewerkt:
je hebt wel automatisch ip adres verkrijgen aanstaan bij je netwerkkaarten.
Welk merk router en type heb je?
 
hoi puppie. die pc "s staan bij een vriend dus merk router weet ik nu niet moet ik vanmiddag kijken. hoe zet je dat automatisch ip adres aan (in xp en w98) heb er niet zoveel verstand van of eerst de xp met internet aan laten staan dan 2e pc aansluiten w98 en daar in het menu zoeken naar aut. ip adres ?
 
start
configuratiescherm
netwerkverbindingen
dan met de rechtermuisknop op je netwerkkaart klikken
eigenschappen
internet-protocol (tcp/ip)
eigenschappen.
automatisch een ip-adres laten toewijzen (aan vinken)
 
En als het niet lukt kun je op de pc die wel verbinding heeft even een berichtje achter laten op helpmij.
 
gedaan wat je zei. hij stond al (pc 2 w98) op aut. een ip adres. maar niks terwijl de xp pc 1 wel internet hebt. de router is een skymaster fast e hub 5 er zitten geen knopjes op. gewoon 1e kabel in de router vanaf de modem daarnaast de netwerkkabels die naar de betreffende pc gaan. de 1e pc (xp) staat ook op aut. adres. lampjes knipperen ook op de router voor de 2 pc"s. de w98 pc krijgt ook signaal kan het zien aan de lampjes achter op de netwerkkaart maar internet doet het dus niet.
 
Laatst bewerkt:
Internet en bestandsdeling wel aanstaan.
heb je al eens gekeken welke ip daressen je krijgt.
moet zoiets zijn 192.168.1.1 on 192.168.1.2
subnet 255.255.255.0
 
bij de ip adressen staat niks bij aut. ip adres zowel van pc 1 als pc 2 niet je kan ook handmatig iets invoeren iets van submask en ip adres maar alle 2 staat op automatisch ip adres
 
doe eens bij de xp computer:

start
uitvoeren
type hier CMD
geef een enter en je komt in een zwart scherm.
type daar eens ipconfig
en geef dan een enter.
vertel eens welk ip adres je daar ziet.

Bestandsdeling dat zie je bij je eigenschappen van de netwerkkaart.
Dus even bij de hardware kijken.

je zou op de xp machine een netwerk installatie kunnen uitvoeren daar een netwerkdiskette maken en die uitvoeren op de 98 machine.
Dan worden de instellingen juist gezet.
 
dat zal waarschijnlijk je ip adres zijn wat je van de provider krijgt.
Haal even de laatste drie cijfers weg van dit nummer.
Dat gaat namelijk niemand wat aan.
Jij zult een ip adresmoeten krijgen van jou router en dat moet beginnen met 192.168 en wat daar na komt ligt weer aan de router.
Volgens mij heb jij de kabel van de provider niet in de juiste poort van de router zitten.
 
op de ander poorten aangesloten maar helpt niet morgen komt iemand van wie de router is in ieder geval bedankt voor je tijd en moeite puppy
 
Graag gedaan en vertel dan nog even wat het probleem was.
Dan kunnen wij daar ook weer van leren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan