Geen internet (Geen communicatie dns)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Messi070

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 nov 2016
Hallo heb sinds een uur geen internet als ik de probleemoplosser gebruikt staat er: Er is geen communicatie mogelijk tussen Windows en het apparaat of de bron (primaire DNS server)

Ik heb de router al aan en uit gezet en alle stekkers eruit gehaald en erin gedaan maar zonder resultaat

Heb de dns nummer ook een paar keer veranderd zonder resultaat..

Leuk dat je op het forum bent.
Is de kabel goed en zie je geen driver probleem bij Apparaat beheer (uitroepteken bij netwerkadapters uitgeklapt)?
Maak dan eerst zeker dat de netwerkkaart of LAN chipset niet defect is.
Hiervoor kan je even een USB netwerkadapter gebruiken of een (ander) netwerkkaartje plaatsen. Beide kosten ongeveer Euro 5, misschien via advertentiezoeker.nl

De site van de fabrikant kan uitsluitsel geven over recente storingen.

Als er geen DNS signaal gegeven wordt dan brandt ook dat lampje op de router niet.

Ik zie geen uitroepteken bij netwerkadapters, alleen bij het wifi logo rechts beneden er staat ook beperkt bij

Oh ja, ik zie nu dat je een draadloos netwerk gebruikt. Brandt het WiFi lampje op de router dan ook?

Kan je nagaan dat je verbinding hebt met jou eigen netwerk?

Zijn er updates geweest van het stuurprogramma voor jou draadloze adapter?

Wanneer het stuurprogramma niet werkt dan kan je deze de-installeren en de adapter laten herkennen door Windows met alleen het verwijzen naar de plek van de driver (een map met .inf bestand). Windows moet wel de wireless service ingeschakeld hebben om WiFi te kunnen regelen. Meestal is dat even goed als een stuurprogramma gebruiken en vaak beter.

Als Windows aangeeft dat er een DNS probleem is, dan werkt het netwerk.

Probeer maar eens vanuit Win+R en dan "CMD" gevolgd door enter. In het scherm type je dan PING 8.8.8.8 en kijk eens of je daarvan antwoord krijgt. Is dit het geval dan kun heeft je provider (of je eigen router) een DNS probleem. Kun je oplossen door bij de IP instellingen van je netwerkkaart de Google DNS servers in te vullen (4.4.4.4 en 8.8.8.8). Apparaten op je interne netwerk zijn dan wel niet benaderbaar via DNS (voor de meeste gebruikers levert dit geen problemen op).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan