Geen internet in VMware player

Status
Niet open voor verdere reacties.

afarensis

Verenigingslid
Lid geworden
12 jul 2011
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Lukt niet om een internetverbindig te maken in VMware player. Melding is dat de netwerkkabel niet is aangeloten. Maar dat is wel zo... Internet op de 'hoofd' computer werkt prima.

Instellingen in Network Adapter zijn: vinkje bij Connected en bij Connect at power on. 'Bridged' is geselecteert en vinkje bij Replicate physical enz.....

Voor alle duidelijkhied, Ik gebruik VMware al jaren 'met' een goed werkende internet-verbinding.

Ik heb vandaag geupdatet naar Windows 8.1, maar onduidelijk is of vóór de update internet ook al niet 'meer' werkte'. Al een paar weken niet gebruikt.

In VMware Workstation 9 heb ik meerdere Windows machientjes en daarvan staat overal de netwerkkaart op NAT. Dat werkt hier prima.

NAT.jpg

En ze kunnen elkaar en de fysieke apparatuur zonder problemen benaderen en andersom.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie...

Ik heb jouw instellingen overgenomen, maar helaas... Was er al bang voor omdat de oorspronkelijke instelling al jaren goed werkte. Kennelijk toch een verschil tussen de 'gratis' Player en Workstation. Toen kon ik ook via een gedeelde map naar de fysieke computer.

Echt heel merkwaardig waarom het nu niet meer werkt..

Inderdaad vreemd dat het zo lang goed gaat en dan ineens niet meer. Omdat mijn instellingen anders zijn en ze prima werken wilde ik dat toch even laten zien. Waarom het dan bij jou nu ineens niet meer werkt zou ik zo helaas ook niet weten.
Wellicht dat iemand anders een idee heeft.

Overigens was mijn VMware Workstation ook "gratis".

Laatst bewerkt:
Inmiddels opgelost....

VMware opbieuw geinstalleerd (gerepareerd) en toen was het weer OK. Zag in een ander forum hetzelfde probleem met Workstation.

Nogmaals dank voor de intentie om te helpen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan