Geen internet maar skype doet het wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

sewage

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Hallo iedereen

De laatste tijd heb ik een nogal vreemd verschijnsel hier, soms dan doet sommige software waar internet voor nodig is het niet. Enkele voorbeelden zijn Google Chrome, Internet explorer, MSN, Online games, maar ook windows updates ed. Al deze programma's zeggen dat het aan het internet ligt DNS is niet in orde. Het gekke is is dat bij het netwerkcentrum word aan gegeven dat er gewoon verbinding is en nog vreemder is dat skype gewoon blijft werken.
Op mijn laptop heb ik op die momenten trouwens helemaal geen internet. Het wireless modem resetten helpt meestal. Rebooten van de pc helpt niet. Mijn pc zit trouwens gewoon op een lan verbinding, de laptop niet. Opzich is dit niet heel erg omdat het niet vaak voorkomt maar omdat ik niet bij het modem kan doordat ie op de kamer van mijn huisgenoot staat moet ik alle stroom van zijn kamer der af gooien wil em resetten wanneer hij niet thuis is.

Iemand een oplossing?

Alvast bedankt

beveiliging gechecked?
zoals firewall etc...?

Opgelost door het downloaden van nieuwe netwerk poort drivers.

internet en outlook niet, skype wel

Hey sewage :)
Ik heb net hetzelfde probleem. Je zei dat je het hebt opgelost door het downloaden van nieuwe netwerk poort drivers. Wat bedoel je daarme precies ? Ik heb een update gedaan van de netwerkkaartdriver en de com1 en 2 poortdrivers maar hij zegt dat ik al de laatste heb. Dus mss heb jij een tip ?
Of iemand anders eventueel ?
Alvast bedankt.
Olaf

Hey sewage :)
Ik heb net hetzelfde probleem. Je zei dat je het hebt opgelost door het downloaden van nieuwe netwerk poort drivers. Wat bedoel je daarme precies ? Ik heb een update gedaan van de netwerkkaartdriver en de com1 en 2 poortdrivers maar hij zegt dat ik al de laatste heb. Dus mss heb jij een tip ?
Of iemand anders eventueel ?
Alvast bedankt.
Olaf

Ik heb via windows updates bij optionele update's mijn netwerk kaart geupdate. Maar het probleem is nog steeds niet helemaal verholpen. Het internet valt wel minder vaak weg maar als het nu ook weg valt doet skype het ook niet meer... Ik stap binnenkort over van Ziggo naar Telfort en krijg dan meteen een nieuw modem. Hopelijk verhelpt dat het probleem, het lijkt me wel logisch in ieder geval aangezien dit probleem zich voordoet op zowel mijn pc als mij laptop
Gr. Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan