Geen internet maar wel connectiviteit met router

Status
Niet open voor verdere reacties.

camel14

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2009
Hallo,

Ik heb een vraag. Sinds een paar dagen is het niet meer mogelijk om op het internet te komen. Ik heb een Asus router en gebruik windows XP.

Ik zie wel dat er een connectie tussen computer en router is, maar het lukt dus alleen niet om vervolgens op een website te geraken.
Het gekke is dat ik met mijn laptop wel een goedwerkende draadloze verbinding heb met mijn router, ook als ik de laptop naar de computer zet (die het dus niet doet).

Ik heb gewoon een kabelmodem van Ziggo. Voor zover ik kan zien in de instellingen haalt de router automatisch een IP adres op.

Heeft iemand een idee hoe het kan dat ik niet meer internet op kan, maar wel gewoon connectiviteit heb. En daarnaast dat de laptop wel werkt?

kan het opnieuw installeren van de router misschien een oplossing zijn?

Alvast dank voor hulp!

is de pc bedraad aangesloten of draadloos.?

de pc is draadloos aangesloten. Maar als ik een utp kabel naar mijn modem leg, dan werkt internet gewoon. (logisch misschien, maar ik ben een leek). Sorry, maar het gaat dus inderdaad om een draadloze router :-)

Laatst bewerkt:
de asus heeft dus geen poorten meer om een bekabelde pc op aan te sluiten.
welk type asus heb je dan.

Hoe bedoel je dat er geen poorten meer zijn op de asus? Misschien ben ik niet duidelijk geweest. Ik kan een kabel tussen computer en router trekken (ik zei modem geloof ik). :confused:

Type router weet ik even niet, zit op m'n werk. Zou ik vanavond moeten kijken. Maar is dat wel direct van invloed op de manier van oplossen van het probleem? Hij is in ieder geval al een jaar of 4 oud.

je zou in de router kunnen kijken of de dhcp nog wel aanstaat.
je zou in de computer kunnen kijken of de draadloos netwerkkaart nog wel aanstaat.
Dat zou je dan vanaf de laptop kunnen bekijken, betreffende de dhcp

omdat je over modem sprak dacht ik dat je een accespoint van asus had.

Kijk eens bij internet opties, verbindingen, lan-instellingen
Als er bij de proxy een vinkje staat deze weghalen

Dit kan voorkomen als je net wat virussen hebt verwijderd

Ron

Als het bedraad wel werkt dan is dit niet het probleem

Laatst bewerkt:
naar de dhcp zal ik kijken, maar ik denk gezien te hebben dat deze aanstond. (heb al wat onderzoek gedaan).

En ik heb gezien dat er bij de proxy in ieder geval geen vinkje staat.

Camel,

- is het probleem bij jou al opgelost?
- zo niet, al contact opgenomen met ziggo?
- al een andere router geprobeerd?"

ik kamp met exact hetzelfde probleem, alleen geen draadloze router en ander merk. Het is wel extreem toevallig dat jij, ik en nog 2 personen op dit forum uit het NIETS hetzelfde probleem hebben in dezelfde week.

Ik heb een nieuwe router gekocht en nu doet alles het weer. In de winkel zeiden ze dat op basis van mijn klachten het leek of de router kapot was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan