Geen internet maar wel verbinding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

saskia1234

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 nov 2006
hey allemaal!

Geen id of mijn vraag hier op de juiste plek zit... maar ik zat het probleem even uitleggen. Ik woon in een studentenhuis waar we allemaal internet krijgen via een draadloos netwerk. Nu heeft iedereen in huis gewoon internet behalve ik! Ik heb een netwerkkaart van Belkin (is dat wat jullie bedoelen met een router...?) en die geeft aan dat er verbinding is met het netwerk. Heb via de probleemoplosser van Windows al het één en ander geprobeerd, maar het probleem blijft. De computer geeft dus aan verbinding te hebben met het netwerk, maar ondertussen geeft hij op het moment dat ik het internet op wil de melding dat de pagina niet kan worden weergegeven. Ik heb de firewall uitgezet, maar het helpt niet..
Wat moet ik doen? En is dit een probleem van mijn netwerkkaart, of van het netwerk zelf, of van mijn computer, of zijn het instellingen die niet goed zijn...?

Alvast heel erg bedankt!
xx Saskia

Eens kijken of medestudenten wél internet hebben, en anders zul je naar degene moeten gaan die het draadloze geheel beheert, deze heeft waarschijnlijk de boel op een manier ge-installeerd waarbij je niet zomaar kan meesurfen (beveiligd) ,
hij/zij zal dan om je IP-adres vragen zodat deze je kan toevoegen aan het draadloze gebeuren

Er valt me opeens nog iets op...was even alle instellingen gelijk aan het maken als die van m'n huisgenoten en toen viel me het volgende op:
Als ik het schermpje van Belkin open dan geeft hij bij mijn huisgenote bij Tx packets en bij Rx packets een bijna even groot getal aan... bij mij is dat totaal niet zo. Bij mijn huisgenote staat bijvoorbeeld Tx = 14504 en Rx = 8734 bij een signaal sterkte van 68 procent. Bij mij staat er bijvoorbeeld Tx = 147 en Rx = 12 bij een signaal sterkte van 100%... Kan dat er iets mee te maken hebben?

Eens kijken of medestudenten wél internet hebben, en anders zul je naar degene moeten gaan die het draadloze geheel beheert, deze heeft waarschijnlijk de boel op een manier ge-installeerd waarbij je niet zomaar kan meesurfen (beveiligd) ,
hij/zij zal dan om je IP-adres vragen zodat deze je kan toevoegen aan het draadloze gebeuren

Mijn medestudenten hebben wel internet. Ik heb al gebeld naar degene die het geheel beheert en die zegt er niets aan te kunnen doen dat ik geen internet heb aangezien de rest het wel heeft... Bij ons kan inprincipe iedereen op het netwerk, je hoeft geen IP-adres op te geven. Het is alleen zo dat op het moment dat je het internet opgaat er normaal gesproken altijd eerst een website van de beheerder komt waar je je moet aanmelden. Dus wel op die manier beveiligd... maar je kunt altijd die site wel zien ook als je geen wachtwoord hebt....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan