Geen internet meer door nieuwe Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

GiZ

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2005
Berichten
44
Goedenmiddag,

Afgelopen Donderdag is de router die ik had kapot gegaan, toen heb ik de SMC7904WBRA2 gekocht, maar met deze router krijg ik internet niet meer aan de praat :confused:

De handleiding zegt dus dat ik 192.168.2.1 moet intypen en dan inloggen met het standaard wachtwoord en dan op "SETUP WIZARD" moet klikken dan is de eerste stap de "time zone" instellen dat gaat nog goed, maar dan krijg ik mn adsl settings en moet ik een "Internet Service Provider (ISP)" selecteren...

Ik heb Orange ADSL 4mb, maar nu staat deze niet in de lijst.. wel staat er Wanadoo maar als ik deze selecteer en dan de wizard afrond en pc opnieuw opstart dan heb ik geen internet. Ook kan ik in die "ISP" lijst "other" kiezen, als ik dat doe moet ik dingen invullen zoals "Protocol", "VPI/VCI", "Encapsulation" en "DNS Server".

Kunnen jullie mij vertellen wat ik daar allemaal moet invullen voor Orange ADSL 4mb?
Want ik kan hier namelijk niks over vinden op de site van orange..
Ik heb ook al een firmware upgrade gedaan bij mn router in de hoop dat orange dan wel in het ISP lijstje zou komen te staan maar helaas..

Hier is nog de handleiding van de SMC7904WBRA2 maar mijn engels is niet al te goed :(

Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen, anders moet ik mijn studenten portomoneetje weer leeg gaan schudden bij de orange klantenservice :confused:
 
Laatst bewerkt:
Heb je Orange via het KPN netwerk kies dan

Encapsulation = PPPoA VCMux
VPI = 8
VCI = 48
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan