Geen internet meer na het installeren van windows 7 ulti (legaal)

Status
Niet open voor verdere reacties.

yuurr

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2009
Goede morgen,

Gister heb ik mijn laptop opnieuw geinstalleerd vanaf windows 7 premium naar windows 7 ultimate, blijkbaar heb ik alles delete en kan nu werkelijk niets meer...

hij zegt dat ik nu alleen nog maar verbinding kan maken met bekabeld internet?
m'n videokaart kwijt en zo'n 500gb aan harddisk...maar dat is voor een andere sectie.

Kan iemand mij advies geven voor mijn netwerk?

Alvast bedankt, yuri

Heb je na het installeren al eens bij je hardware gekeken of je daar vraagtekentjes of onbekende apparaten hebt staan ?

3 uitroeptekens en 4 unknown devices staat er.

Laatst bewerkt:
Dan zal dat het probleem zijn, 1 van die onbekende apparaten is je netwerkkaart (je had eigenlijk eerst de drivers moeten downloaden alvorens opnieuw te installeren, Windows heeft veel drivers zelf, maar niet allemaal ;)).
Ik kan het je helaas niet vertellen welke je moet hebben, ik weet namelijk niet wat voor desktop, laptop, merk, type etc. je hebt :O

Die kun je hier vinden: KLIK

ik loop vast op "Short model No", ik kan daar kiezen uit PSPGSE en PSPG8E .. en dit staat op het stickertje aan de onderkant van jouw laptop .. je moet trouwens ook even kijken of je een 32bits of 64bits Windows versie hebt.

Het is een PSPGSE en een 64bits laptop!
Ik zal ook eens op die site kijken.

Ik waardeer je vlotte hulp enorm!

Kijk, Madmuppet is nog sneller ;)
Ik zou ze allemaal downloaden en installeren - dit in mapjes zetten en op een usb stick zetten voor de volgende keer -, de chipset drivers bijvoorbeeld is ook geen overbodig luxe, maar eerst je netwerkkaart installeren, dan kun je de rest met de laptop zelf downloaden en installeren ..

Top, dankje wel!
Kan ik met die LAN driver, weer wireless internetten?

Meestal staat het erbij of het voor je WiFi is, of voor je LAN (als in: bekabelde netwerkkaart), als het goed is heb je beide in je laptop zitten :D

Maar daar kom je snel genoeg achter, als het niet voor je WiFi is, kun je ook nooit naar draadloze netwerken zoeken ..

Meestal staat het erbij of het voor je WiFi is, of voor je LAN (als in: bekabelde netwerkkaart), als het goed is heb je beide in je laptop zitten :D

Maar daar kom je snel genoeg achter, als het niet voor je WiFi is, kun je ook nooit naar draadloze netwerken zoeken ..

Ja, heb het geinstalleerd en hij zoekt inderdaad geen draadloze netwerken. Ik moet dus opzoek naar een andere driver?

Yup, je hebt blijkbaar de driver voor je andere netwerkkaart gedownload (heb je tenslotte ook nodig ;)), je kan bij die link die ik je heb gegeven bij Type kiezen voor LAN driver (met kabel) of Wireless LAN driver (WiFi).

Yup, je hebt blijkbaar de driver voor je andere netwerkkaart gedownload (heb je tenslotte ook nodig ;)), je kan bij die link die ik je heb gegeven bij Type kiezen voor LAN driver (met kabel) of Wireless LAN driver (WiFi).

Ja, dat heb ik gedaan alleen diegene die ik heb, staat er natuurlijk weer NET niet bij...

Ik zie er maar 1 staan ?

Edit: Oh, idd, je wordt doorgelinked zie ik ... is het er niet 1 die geldt voor de hele serie ?

Ik zie er maar 1 staan ?

Edit: Oh, idd, je wordt doorgelinked zie ik ... is het er niet 1 die geldt voor de hele serie ?

Zijn er 4 of 5, maar heb de juiste gevonden en geinstalleerd!
Heb weer internet, yay

Bedankt voor al jullie hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan