Geen internet meer na installatie windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

hannahxk

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2016
Hoi,

Ik heb windows 7 pro opnieuw geïnstalleerd op mijn computer, na opnieuw opstarten heb ik echter geen internet meer. Hij kan helemaal geen verbindingen meer vinden. Ik heb al van alles geprobeerd maar kom er niet uit. Het gaat om een compaq precario CQ57 met processor intel(R) Celeron(R) CPU.

Alvast bedankt

het is 64 bit, ik ga even kijken

Is het de bedoeling dat na de download van de chipset al deze drivers ook download en installeer? Schermafbeelding 2016-02-12 om 19.26.41.png

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee hoor, je kunt even in apparaatbeheer kijken welke je mis, vermoedelijk audio, een netwerk, welke is hier niet te zien, en videokaart.

Je kunt ook "nu controleren" gebruiken, als het goed worden de goede gegeven.

Het enige apparaat wat bij mijn netwerkadapters staat is de D-link DGE-528T Gigabit Ethernet adapter, kan het zijn dat hier het probleem zit?

Hoi hannahxk

Als je op goede manier windows geïnstalleerd hebt en nu geen internet ook je hebt, voordat je enkele drivers ga installeren ga maar even ( als je weet :( hoe dat moet ? ) als eerst jouw Modem RE-setten of stroom-stekker van modem half minuutje uit-plukken maar NIET PC uit doen, dit kan namelijk ook af/en toe helpen .
Bij sommigen gevallen PC moet wel eerst uitzetten zeggen ze, maar okay je kan op die manier ook proberen mocht eerste niet lukken ...

P.S. Soms zoiets kan helpen, modem resetten kan geen kwaad, enige probleem is als je TV ook op modem aangesloten hebt die moet je wel als eerst uit doen ..

Kijk in Apparaatbeheer naar apparaten waar nu een geel uitroepteken bij staat. Dat zijn de apparaten waar nu geen driver voor geïnstalleerd is.
[Als die D-link DGE-528T Gigabit Ethernet adapter onder Netwerkadapters staat (dus met een werkende driver), dan heb je nu wel de mogelijkheid bedraad te internetten.]

Ik neem aan dat er nog enkele apparaten in Apparaatbeheer zullen staan zónder driver (zie eerste regel), dus daar moet je dan nog drivers voor downloaden en installeren.
Als aan de naamgeving van die apparaten niet duidelijk is wat het is, dubbelklik erop, ga naar tabblad Details, kies Hardware ID's uit het keuze menu en zoek op Google naar de bovenste teruggemelde identificatie.
Alternatief zou zijn om alle drivers te downloaden van de HP site en die (per categorie) te installeren. Zijn er meerdere drivers per categorie (zie lijstje hier onder), installeer ze allemaal totdat weer een apparaat een driver gekregen heeft in Apparaatbeheer en je dus kunt doorgaan met de volgende categorie:
Driver-Netwerk
Driver-Opslag
Driver-Videokaart

De
Hulpprogramma-Hulpprogramma's
Software-Multimedia
en
Software-Oplossingen
kun je naar smaak gedeeltelijk of allemaal installeren, want dat zijn hulpprogramma's, geen drivers.

Tijs.

:confused: Och oke dan ...was slechts een voorstel of ideetje dat ...

Volg maar gewoon andere aanwezige tips ik wil me niet te-veel bemoeien .... :(

Het enige apparaat wat bij mijn netwerkadapters staat is de D-link DGE-528T Gigabit Ethernet adapter, kan het zijn dat hier het probleem zit?
Wel vreemd want een driver ervoor komt niet voor bij HP en je hebt wel een optie tot bedraad?

Die optie om HP te laten zoeken werkt alleen als je een internet verbinding hebt, vergeten te melden.

Dan die Realtek Local Area Network (LAN) driver installeren.

Laatst bewerkt:
Ik heb de divers geïnstalleerd. Er staan nu in apparaatbeheer geen uitroeptekens meer en de D-link DGE-528T Gigabit Ethernet adapter is verdwenen, in plaats daarvan staat er nu Realtek PCIe FE Family controller. Ik kan echter nog steeds niet op internet..

Ik heb helaas geen netwerkkabel

Laatst bewerkt:
Ja, dan schiet het niet op, zet de wifi dan aan en installeer de wifi driver, kijk in het manual waar en wat.

Als de wifi aan staat zal er in apparaatbeheer een geel uitroepteken staan want er staan diverse wifi drivers op de HP site.

Vlgs. de handleiding kan met de Fn+F12 toetscombinatie wifi worden in- en uitgeschakeld (handleiding, hoofdstuk 5, Actietoetsen gebruiken).

Tijs.

Klopt, heb ik geprobeerd maar krijg de wifi helemaal niet aan

Ik ga even opzoek of er ergens een kabel te vinden is.

Ik heb er een gevonden.

Indien je nu wel internet hebt dan kun je die hp tool gebruiken om ook de wifi drivers te verkrijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan