geen internet meer na update Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

royvdh65

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2010
Beste mensen,

vandaag heb ik windows xp geupdated van de vaste computer dit omdat windows zelf aangaf dat er een update beschikbaar was. Na deze update - waarvoor ik ook de windows xp cd nodig moest hebben - heb ik geen internet meer na het opnieuw opstarten, hij geeft verder ook geen verbinding meer weer (in het venster 'mijn netwerkverbindingen'). Verder kan ik mijn firewall ook niet meer inschakelen. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Rechtsklikken Deze Computer = eigenschappen - hardware.

Staat daar 'n netwerk-adapter vermeld, al dan niet met geel vraagteken ?

Zo ja rechts op klikken - verwijderen - opnieuw opstarten.

Als het goed is wordt de netwerkadapter nu gevonden en opnieuw geinstalleerd.

Zo niet: zul je zelf de driver moeten installeren vaaf de bijbehorende CD of van de fabrikant van de PC/mobo op internet.

Greetz,

Harry.

Ja alle onderdelen die staan onder netwerkadapters (netwerkadapters zelf niet) zijn gemarkeerd met een geel uitroepteken. Moet ik hierbij alle onderdelen verwijderen?
Bij de categorie 'overige apparaten' is ook alles gemarkeerd met een vraagteken.

Hoi !

Niets verwijderen, maar alle drivers opnieuw instaslleren, te beginnen met de chipset-drivers !

Was een Windows Update de oorzaak hiervan ???

Greetz,

Harry.

Ja voor deze update werkte internet nog naar behoren. Maar ik zal de drivers eens opnieuw installeren, dan laat ik nog weten of het is gelukt.

Hier even een weergave van welke apparatuur gemarkeerd is weergegeven, moet ik bij deze allemaal een nieuwe driver installeren? En hoe krijg ik gevonden wat mijn chipset driver is voor de netwerkkaart?apparaatbeheer.JPG

Hoi !

Alles installeren, dus eerst de nVidia-drivers van je mobo !

Greetz,

Harry.

Ik heb twee verschillende drivers gedownload en geinstalleerd maar het werkt nog niet. Hierbij heb ik de driver van NVidia Nforce networking controller gedownload waarbij volgens verschillende websites ook de rest van de stuurprogramma's bij zit. Verder kan ik geen cd's vinden waarop deze driver kan staan. Iemand enig idee waar ik de goede kan vinden?

Sorry maar moet ik dan socket AM2 +2 AM3 kiezen want ik zie verder geen Asus M2N-C erbij staan?

Hoi !

Zoals ik al mailde dus, daarna staat in de lijst: M2N-CM DVI !

Greetz,

Harry.

Geinstalleerd, maar het heeft niet mogen baten, er komt ook telkens tijdens het afsluiten van windows te staan dat de netwerkverbinding wordt gesloten, dit heb ik hiervoor ook nog nooit opgemerkt.

Nee, kan ook geen systeemherstel uitvoeren omdat er verder geen wijzigingen zijn aangebracht.

Oke deze stappen heb ik succesvol doorlopen. Nu staat er onder apparaatbeheer geen netwerk driver meer. Zou degene die u aanbevolen heeft in de vorige post nu wel moeten werken?

Hoi !

Na opnieuw opstarten zou de netwerk-adapter alsnog gevonden moeten worden !

Geen netwerk-adaptor in apparaat-beheer, dan kun je ook geen stuurprogramma installeren

Nog meer vraagtekens in Apparaatbeheer ?

Zo nee: netwerk-adaptor mogelijk defect.

Greetz,

Harry.

Bij overige apparaten staat een vraagteken. Wat betreft de netwerkadapter wanneer deze niet wordt weergegeven in apparaatbeheer is de hardware mogelijk beschadigd, bedoelt u dat? En dit na een update van windows SP3.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan