Geen internet meer na virus-->reboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

potloodgum

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2011
Hallo,

mijn broertje had een soort van virus: ping.exe wat om de paar sec/min opnieuw startte nadat je het had uit had geschakeld via taakbeheer.
Hierop had ik gegoogled en had 'tdsskiller' gedownload,
alles lukte maar op het einde moest je wel je computer rebooten en dat deed ik. ping.exe verscheen niet meer maar nu doet het internet niet.

Er staat rechtsonder in het beeld (waar al die plaatjes/icoontjes staan van bijv. je virusscanner enz) een plaatje wat betekent dat hij met het internet verbinding maakt.
Maar als ik mijn muis erover heen ga staat er: 'netwerkadres verkrijgen'
en als ik netwerkverbindingen en dan Lan-Verbinding klik en dan ondersteuning. Dan staat er bij Adrestype: Ongeldig IP-adres en bij IP-adres allemaal nulletjes bij subnetmasker volgens mij ook en bij standaard-gateway volgens mij niks.

Als jullie hier iets over weten,
alvast bedankt :)

Ja,
maar ligt denk ik toch aan de computer,
zijn 3 andere pc's in huis en van die doen al het internet het wel.

Je kan misschien dit programma proberen. Open de .exe, en volg de instructies van het programma op.
Boot vervolgens van de cd en scan je systeem.

Suc6

ten 1e: Wat is dit voor programma??
ten 2e: kan niet downloaden, m'n broertjes pc heeft geen internet :P

op een andere pc downloaden en dan op een usb-stick of cd opslaan.
boot je computer vanaf je usb-stick of cd, dit kun je instellen bij je bios door de boot-volgorde aan te passen bij het tabblad opstarten.
dit programma is voor als je pc besmet is geweest met een virus.

Lukte niet,
stond iets van dat zijn computer niet supported was voor dat programma..

je hebt een 32-bits en een 64-bits versie. Probeer de andere van die jij hebt geprobeert eens.

Probeer ze eens beide op een andere pc dan die van je broertje.

Op mijn pc werkt ie wel, maar voordat je begint met installeren staat er onderaan in het Engels dat je internet verbinding nodig hebt...
Misschien werkt ie daarom niet :P

Je moet hem downloaden op je broertjes zijn pc, daar openen en de cd maken. Met die cd opstarten en zo moet het dacht ik.

Je kan proberen om eens een vast ip-adres in te stellen.
Kijk bij een andere computer wat voor ip-adres er gebruikt wordt, bijvoorbeeld 192.168.1.10 en geeft deze computer een ander cijfer in de vierde groep bijvoorbeeld 192.168.1.50
Ook de subnetmask en de standaard gateway kan je bij een andere computer vandaan halen. Deze moeten wel hetzelfde zijn.

Lukt dat niet kan je eens de drivers van de netwerkkaart opnieuw te installeren.

hey killermenace,
ik snap je niet echt met dat ip-adres bij andere computer bekijken ofzo,
heb dit wel geprobeerd:
ip-adres etc. van mij op mijn broertjes pc ingevoerd, alleen toen kwam er ip-adres conflict ofzo rechtonderin met uitroepteken in geel driehoekje te staan, bij mijn pc en mijn broertjes.

en hoe kan je je netwerkkaart opnieuw installeren?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan