Geen internet meer op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Berichten
788
Mijn zoon heeft een laptop van 2 jaar oud. Hij heeft afgelopen week de hele week problemen gehad met internet. Die viel elke keer uit en sinds gisteren heeft hij helemaal geen internet meer. Er is elke keer een geel driehoekje met een uitroepteken zichtbaar. Als je op problemen oplossen drukt, dan is er of iets met de LAN-kabel (het is draadloos) of het ligt aan de router. Maar wij hebben nog 2 andere laptops en een computer en daar hebben we geen problemen mee.
Ik heb de router al gereset, ook heb ik hem uit- en aangedaan. Dat heeft allemaal niets geholpen.
Het is een HQ laptop, hij heeft windows vista erop zitten.
Ik weet niet meer precies wat voor gegevens ik nog meer moet geven.
Gisteravond is hij naar de helpdesk gegaan van de winkel waar hij hem heeft gekocht, maar hun zeggen dat hij niet meer gemaakt kan worden (ze hebben geen ervaring genoeg om het te kunnen maken) en de laptop moet opgestuurd worden. Dan kan het 3 tot 5 weken duren voor hij hem weer terugheeft.
Ik heb ook gekeken of het IP adres misschien opnieuw ingetypt moest worden, maar ook dat hielp niet.
Zou iemand ons verder kunnen helpen? Hij is helemaal ontdaan erdoor.
 
Dus volgens de "winkel" kunnen ze het niet maken??
dan zal de netwerkkaartje kapot zijn,maar is mss wel te vervangen.
softwarematig zullen ze toch wel ontdekt hebben.
Heb je toevallig een usb adapter liggen die je kunt testen of het dan wel werkt?
wat is het merk en type van de laptop?
 
Laatst bewerkt:
Hewlett Packard Pressario Compac. Nummer is: CQ612220ED óf CO612220ED.

Ik heb geen idee of we die hebben liggen (USB adapter).
 
Kijk eerst even of er géén problemen zijn als de laptop wordt gevoed door de stroomadapter.
 
Ik heb het aan mijn zoon gevraagd, en hij heeft het geprobeerd. Zonder resultaat.
 
Hier snap ik dus niets meer van. :confused:
Eerst moet ik even zeggen dat hij het nog niet met een USB adapter had geprobeerd. Ik dacht dat het gewoon de stroomkabel was. Maar hij was naar een computerwinkel geweest hier in het dorp om te vragen of ze er een nieuwe netwerkkaart erin konden plaatsen. Ze zeiden dat dat niet kon omdat er geen "ingang" was om die netwerkkaart te kunnen plaatsen. Maar hij heeft dus wel een USB adapter gekocht.
Thuis geprobeerd. Eerst installeren, daarna kijken of hij internet had. In eerste instantie niet. Hij kreeg een foutmelding:

Er is een IP-adresconflict gedetecteerd.
Een andere computer in dit netwerk heeft hetzelfde IP adres als deze computer. Neem contact op met de netwerkbeheerder voor ondersteuning bij het oplossen van dit probleem. Raadpleeg het systeemgebeurtenissenlogboek voor meer info.

Ik ben gaan kijken wat het IP adres was die dubbel was en het bleek dezelfde te zijn als onze computer. Hij is verder gaan kijken en is systeemherstel gaan doen. Hij zag ondertussen een rood kruisje (wat eerst een geel driehoekje was met een uitroepteken erin) door de computers heen staan die al snel wegging. Hij probeerde internet, maar laadde heel weinig. Hij deed het scherm weer uit en zag tot zijn grote verbazing dat MSN wel opstartte. Hij ging weer internet proberen en nu doet die het wel. Zowel mijn zoon als ik stonden verbaasd over hoe dit nou mogelijk was.
Heeft iemand misschien een verklaring hiervoor?
 
misschien stond die andere pc niet meer aan waardoor er geen ip conflict was of misschien is gewoon het ip vanzelf door de router/computer veranderd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan